Pragvåren anno 2012, en liten reseberättelse med bilder

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pragvåren anno 2012, en liten reseberättelse med bilder

Inlägg av Stellan »

MickeH skrev:Jag kan bara instämma med alla som lovordar Prag, en otroligt vacker stad och det är billigt. Jag lyckades genomföra den åttonde dödssynden när jag var i Prag i tre veckor i februari, nämligen att inte besöka en enda modellaffär, gör om det den som kan. Det ligger till så här att jag var där genom jobbet och hade ledigt endast två söndagar, så tiden ont om tid helt enkelt. Men jag har sett den tjeckiska flygindustrin från insidan, alltid nåt. En sak man inte ska missa i Prag är att dricka fäsköl, otroligt gott.
Micke, du får hänvisa till yttre och tvingande omständigheter och klara dig undan med den förklaringen. Du är förlåten, men gör inte om det ;)
Stellan Schroeder Englund
Phantom2
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 jun 2012, 12:48

Re: Pragvåren anno 2012, en liten reseberättelse med bilder

Inlägg av Phantom2 »

Hejsan Stellan!

Kul reseskildring, och perfekt att läsa nu, då vi skall till Prag om ca 4 veckor!

En fråga; har du adresserna till butikerna (det är främst MPM´s butik)?

Det verkar inte vara svårt att hitta något att köpa hem, bäst att ta med en STOR resväska!

Stefan E
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pragvåren anno 2012, en liten reseberättelse med bilder

Inlägg av Stellan »

Phantom2 skrev:Hejsan Stellan!

Kul reseskildring, och perfekt att läsa nu, då vi skall till Prag om ca 4 veckor!

En fråga; har du adresserna till butikerna (det är främst MPM´s butik)?

Det verkar inte vara svårt att hitta något att köpa hem, bäst att ta med en STOR resväska!

Stefan E
Hej Stefan, bra val av semestermål!

Googlade och gick efter denna lista http://www.nelso.com/cz/prague/hobby-shops/ Kartan är bra att skala upp lite, butikerna ligger på bra avstånd från Karlsbron om man är i närheten :)

MPM har butik på gata Myslikova, ett stankast från floden. Gatan är inte så jättelång och butiksingångarna ligger mitt på gatan, Myslíkova 19 . Ingången på hörnet har mest bilar och den större bredvid har alla pansar- och flygmodellerna. Den mindre butiken som heter Modely med ett hyfsat andrahandsutbud ligger ett par kvarter bort på Pštrossova 25, runt hörnet ligger Bilek på Opatovická 3. Bilek var stängt när jag var där...

Lycka till.
Stellan Schroeder Englund
Phantom2
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 jun 2012, 12:48

Re: Pragvåren anno 2012, en liten reseberättelse med bilder

Inlägg av Phantom2 »

Stort Tack Stellan!

Semestern är räddad!

Vi skall bo vid parken (?) Nové Mesto, strax utanför Gamla Stan, det verkar vara ett perfekt läge!

Får väl se hur mycket frugan tål.....

Än en gång, Många Tack Stellan!

Stefan E
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pragvåren anno 2012, en liten reseberättelse med bilder

Inlägg av Stellan »

Hon behöver inte tåla hur mycket som helst men det gäller väl även dig. Bestäm en tid då ni sammanstrålar så får ni båda göra det ni vill i några timmar utan stress. Njut!

Tyckte inte att det var speciellt revolutionerande vad det gäller prieser eller utbud, däremot kanske man ramlar över ett udda fynd och då kan det ju vara värt att slå till. Själv brukar jag skippa glasdelfinerna med löjig text och handla en modell som minne även om jag inte tjänar några grova stålar på affären.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar