Varför inte skapa en OT för allmänt pladder ?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
TomahawK
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:51

Varför inte skapa en OT för allmänt pladder ?

Inlägg av TomahawK »

Som jag har förstått så är denna OT avd för allmänt modelsnack som inte passar in på andra avd ?

Kunde man inte ha en OT som är mer för allmänt pladder ?

Det lär väl dyka upp saker och ting man vill snacka om utanför modell världen eller dela med sig av bilder, klipp etc som inte har med modeller att göra ?
Jag vet att det finns andra forum för fiske snack, rc, etc men det vore nice att kunna diskutera lite annat med er andra byggare än bara modeller.
Det är också ett bra sätt att lära känna er andra bättre.
Speciellt då jag aldrig kommer på byggmöten där det troligen diskuteras ett och annat icke modell relaterat.
Jag pysslar förutom modeller med : rc, mtb, hemmabio, tatueringar, kajak etc och det vore kul att se om andra håller på med liknande.

Over and out och god natt :)
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Varför inte skapa en OT för allmänt pladder ?

Inlägg av olindau »

Texten till Off-topic säger: Här skriver vi om vad som faller oss in.
Det finns inte nåt krav att det ska vara modellrelaterat.
Tanken är att det ska vara just allmänt pladder men att vi även försöker
allt hålla frågor om forum samlat hit. Forumfrågorna kommer rätt snart att avta.

Pladdra på du :D
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Henrik Larsson
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 jan 2012, 15:37
Ort: Sollentuna

Re: Varför inte skapa en OT för allmänt pladder ?

Inlägg av Henrik Larsson »

hehe jag tycker det är skönt att det bara pratats modellbygge på de få träffar jag varit på. Har ingen mycket lust resa en timme från jobb till byggkväll för att snacka jobb iallafall... :)
Men jag förstår vad du menar och har även jag en hel hög andra intressen som fiske, rc, film mm.
Kommer nu att tänka på hur mitt första allra första möte med andra byggare var i november: Jag kom in och alla tittade storögt på den medhavda påsen och sa: "Hej, vad bygger du?!" innan själva hälsningsrundan med namn etc.
Tyckte det var så jäkla skönt, här var ett gäng som verkligen hade fokus på rätta stället tänkte jag haha.
TomahawK
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:51

Re: Varför inte skapa en OT för allmänt pladder ?

Inlägg av TomahawK »

Toppen :) Skyller på trötthet ;)

Henke, vad för slags rc pysslar du med och var i svedala ?
Henrik Larsson
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 jan 2012, 15:37
Ort: Sollentuna

Re: Varför inte skapa en OT för allmänt pladder ?

Inlägg av Henrik Larsson »

har inte hållit på så länge men det är flyg som är mest intressant. har byggt, flugit och kvaddat ett tiotal depron pusherjetplan av tomas hellberg-typ, har ett litet art-tech cessna, och en 1,8m SIG Kadet LT40 trainer som inte är flugen än. Har testat på heli med en esky honey bee. I bilväg har jag renoverat en gammal landmax2 som jag inte riktigt fick att hålla igång mer än några sekunder i somras... köper mycket begagnat och älskar att bygga, mecka och laga men det är lite si och så med hur länge de sedan håller.
Mest av allt kör jag i phoenix dock, och på sista tiden har plastdjävulen slagit klorna i mig fullständigt :D bor i sollentuna norr om stockholm.
TomahawK
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:51

Re: Varför inte skapa en OT för allmänt pladder ?

Inlägg av TomahawK »

Nice, har aldrig flugit nåt med rc men har vart sugen på en heli.
Nån dag så.
I yngre dar hade jag som mest ett tio tal kyosho bilar och en tamiya.
Har även haft en hpi savage truck och kanske blir jag med 1:8 buggy ikväll :)
Bygga och mecka e grymt roligt...Sollentuna har man bott i, numera håller jag till i Trångsund.
Landmaxen e väl bränsle motor på ? Gör den till en brushless :)

Kollade in Landmaxen, den e ju riktigt nice...
Skriv svar