Några diverse-bilder på saker jag gillar

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Några diverse-bilder på saker jag gillar

Inlägg av MartinN »

Passar nog bättre här än på allmänna forumet tror jag.

Berlin-Schonefeld för några år sedan. Enda gången jag sett Tunisair tror jag. Rätt fin målning,
Bild

Jag hittade ett ställe vid nordtyska Lüneburg där de flesta av Tysklands tåg verkade passera. Maffigt att stå där men jag är inte så förtjust i de lok jag såg.
Bild

Har jag berättat när jag motorkörde en av kärrorna på Duxford? Tyvärr var det inte när den var i det här skicket utan när den fortfarande var målad F18-85 (16105) och befann sig på Zimmermanska skolan i Västerås där jag gick för att bli flygmekaniker. Vilket jag inte blev men det är kul att gå på Duxford och veta ett en gång, ännu längre tillbaka fanns den där blanka Harvarden på F9 och en kall vinterdag 1978 så startade jag upp den. Mindre kul var att jag i upphetsningen efteråt glömde att koppla i motorvärmaren varför min lärare morrade en del åt mig nästa dag när nästa elev skulle köra.
Bild

Sic transit gloria mundi...visst har de fortfarande en viss air av förfining men det blänker inte i deras ögon längre.
Bild

Här har vi andra grejer än de tyska loken! Jag är ganska obildad när det gäller järnvägar men att detta är något snyggt begriper jag.
Bild

Tysk 212:a (?) på nordtysk flygbas.
Bild

Det ser ut som 1/72 men är faktiskt 1/1 på samma tyska flygbas. Spotters-day med mycket service-minded personal. Och förhållandevis snygg Tornado. De är inte riktigt bra på det, tyskarna.
Bild

Ytterligare en gammal snygg rundnos. Padborg.
Bild

Red Bulls högblanka (och svårfotade) DC-6:a startar upp. Rygge.
Bild

Två bilder på gamla RC-lok som impoterats till Kroatien från Österrike. Ett par finns visst i Sverige nu för tiden. Zagreb
Bild
Bild

Karlshorst igen – jag hade med en bild därifrån på Allmänna för några dagar sedan.
Bild

Välkänd skrot i Flensburg. Man förstår att de inte kunnat med att pressa den här desginen.
Bild

Två till från Finow (finns också på Allmänna)
Bild
Bild

Två bilder från Duxford som väl kan sägas ha det gemensamt att de visar väntan på något som man helst inte vill skall hända.
Bild
Bild

Norsk F-16 på Rygge.
Bild

P-51 på Rygge. Kanske var det denna som havererade i somras. Vet inte.
Bild

Hoppas att några av er gillar dessa bilder. Jag har haft roligt när jag tagit dem i alla fall.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Några diverse-bilder på saker jag gillar

Inlägg av Stellan »

Gillar bilden på P-51:an! Snygg och annorlunda bildvinkel.
Stellan Schroeder Englund
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: Några diverse-bilder på saker jag gillar

Inlägg av Johan i Hok »

Vi gillar samma saker!

Johan i Hok
Skriv svar