Små luftrum, var övar de?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Små luftrum, var övar de?

Inlägg av Stellan »

En tanke som slår mig om länder som inte ligger i anslutning till ett stort hav, har enorm landmassa, är utsträckta osv: var fasen övar de med sina flygplan? Schweizarna hinner väl knappt få in stället förrän de ska vända, likaså är det väl med Österrike. Var flög Östtyskarna, evigt bankande runt runt runt med en och annan looping över Östersjön då och då? Även Belgien och Nederländerna måste ju ha detta problem? Eller har alla länder avtal som gör att de får flänga kors och tvärs över sina allierade/grannländer?
Stellan Schroeder Englund
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Små luftrum, var övar de?

Inlägg av Robin Nilsson »

Det gjorde inte ont hoppas jag?

Det är många som hyr in sig hos varandra, Schweizarna övar i sina dalgångar, över alptoppar och glaciärer för det är där de måste kunna flyga om det blir skarpt läge. Flyga enligt stoppur i hög fart i en vindlande dalgång gör man inte utan övning, mycket övning ....
En del tror jag övar över Sardinien eller Sicilien.
Flygning i mörker utan en massa bebyggelse och vägar som lyser upp marken är svårt att få till så där är Vidsel ett utmärkt alternativ, tyska piloter blir lite lätt chockade över att det kan vara så ruskigt mörkt ...
mvh / Robin
Tankman
Inlägg: 218
Blev medlem: 29 dec 2011, 11:37
Namn: Mats Stråhle
Ort: Stockholm/ Handen

Re: Små luftrum, var övar de?

Inlägg av Tankman »

Ibland blir det lite väl bra med övning i lågflygning och kuperad terräng.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cavalese_c ... ter_(1998)
Mats Stråhle
Skriv svar