Grattis Ulf!

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Grattis Ulf!

Inlägg av MiniStuff »

Till din lysande artikel på ditt lysande Scharnhorstbygge i senaste Tamiya Model Magazine! :P

Har precis läst den på paddan min, misstänker att pappersversionen dröjer någon dag till...


/Markus
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av Stellan »

Får vänta till pappersversionen innan den läses. Låter dock mycket bra att Hr Ulf fått in en artikel om Scharnhorstbygget :)
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av Henrik R »

Coolt! Den måste jag ju läsa!
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av SvenYoung »

Kul Ulf!

Kul att dina byggen kommer med i internationell modell-media också, de är värda det! :-)

Grattis!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack alla!
Det är en kul historia.
När jag var på Skala i Oslo hörde jag på Marcus Nichols (chefred. TMMI) föredrag. Efter föredraget gick jag fram till honom, presenterade mig, drog mina tävlingsmeriter och sade att jag var intresserad av att skriva om fartygsbygge.
-Let's talk, sa han.

Sen tillbringade jag stora delar av lördagskvällen tillsammans med honom, Davis Griffith (utmärkt brittisk fartygsbyggare) och Stein Gildberg (utmärkt norsk fartygsbyggare).

När jag kom hem från Oslo började jag skriva artikeln, som egentligen är en bearbetning och översättning av den artikel i två delar som jag skrev för AoH.
Jag skickade iväg text och bilder och fick ett entusiastiskt svar.
Sen frågade jag när artikeln skulle publiceras och fick inget svar.
Jag frågade igen. Fortfarande inget svar.
Sen blev jag upptagen med min flytt till Berlin och precis när jag började fundera på om jag skulle hota med att sälja artikeln till nån annan tidning, kom ett mail där Marcus sa att den kommer i septembernumret.

Nu kollar jag brevlådan varje dag i väntan på numret han lovade skicka mig.

Uffe
Peran
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 jan 2013, 15:44
Namn: Pelle S.
Ort: Granberga

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av Peran »

Hur är det i Berlin då Ulf?
Är modellbyggandet större där än i Sthlm?

/Pelle
---------------------------------------------------------
"When in doubt use C4!"
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Nja, IPMS-Deutschland träffas en gång i månaden i en rökig restauranglokal och snackar modeller och tittar lite på nån model som kanske ställs ut i den taskiga belysningen. Inget ont om snubbarna dock. De är trevliga. Tyvärr är de uteslutande medelålders herrar.

Igår försökte jag anmäla mig till Hans Grade Modellsportclubs tävling i helgen. Jag fick svaret att anmälningstiden gick ut den 29 juli!
08-OPEN kritiseras ibland för att man måste anmäla sig en vecka i förväg och för att vi inte tar emot efteranmälningar.
Här måste man anmäla sig en månad i förväg och de var inte beredda att göra ett undantag för en internationell besökare, som anmälde sig nästan en vecka i förväg!

Både vad gäller IPMS-klubbarnas aktiviteter och kvalitén på de modeller jag sett utställda, tycker jag att Sverige ligger flera steg före det jag hittills sett i Berlin.

Jag kommer att sakna IPMS-Stockholm som har möte tre gånger i månaden och som har medlemmar i olika åldrar. Därför är det viktigt för mig att hålla kontakten med min ursprungliga hemmaklubb.

Uffe
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av Robin Nilsson »

Här på Forum är det ju "möte" nästan dygnet runt ;-)
/ Robin
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jo. Bra grej det här:-)
Uffe
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Grattis Ulf!

Inlägg av Sten Ekedahl »

Träffade ett antal väldigt trevliga och duktiga tyska fartygsbyggare i yngre medelåldern när jag var i Telford 06. Men har för mig att de bor bra mycket väster om Berlin. De förekommer annars frekvent på ModerWarships.com.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar