Värsta tabbe?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:När jag och min bästa kompis var i 9 års åldern så byggde vi mycket modellbilar.Vi hade haft turen att komma över färg på sprayburk genom kompisens far som var målare.
En eftermiddag hade vi varsin bilmodell färdig och skulle måla.Det kändes att det var lite färg kvar,så vi kom på den geniala ideen att sätta fast burken i en sån där vevbar konservöppnare som satt under ett av deras kökskåp.Kanten på burken passade perfekt att klämma fast. Jag höll och han vevade.Swichs och tjopp, efter att burken gått ett halvt varv i öppnaren så sprutade den mörkblå färgen i en lång solfjäderformad prickig sträng på samtliga skåpdörrar.Plus en tapet och en bra bit av väggen ut mot hallen. Till saken hör att deras kök var nyrenoverat,och nymålat.Efter denna fadäs var vi hävisade till källaren och skyddrummet med våra modellmålningar.
Lennart
Ehem... man lär sig, va? Anar att det är visst känslouttryck som föräldrarna yppade men som är censurerat i denna historia.
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Lennart »

Jag fick faktiskt gå hem :oops: Lennart
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:Jag fick faktiskt gå hem :oops: Lennart
Var det bara det så var det nog inte så hemskt, va? Vad hände med kompisen...? :cry:
Stellan Schroeder Englund
Öken-Erik
Inlägg: 1342
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Öken-Erik »

Jobbade med Dremeln o slipade.
Tappade Dremeln i knät, sliptrissan som gick för fullt snodde in sej i T-tröjan, innan jag lyckades stänga av maskinen hade tröjan fått ta "en del" stryk. Blev ny tröja.

Öken-Erik

CU@C4
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Stellan »

Öken-Erik skrev:Jobbade med Dremeln o slipade.
Tappade Dremeln i knät, sliptrissan som gick för fullt snodde in sej i T-tröjan, innan jag lyckades stänga av maskinen hade tröjan fått ta "en del" stryk. Blev ny tröja.

Öken-Erik

CU@C4
Hahaha, förlåt mig men jag fick en animerad film i huvudet med trasslet och språkbruket :lol:
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Lennart »

Jo då Stellan,du har rätt.Replikerna haglade innan jag blev hänvisad hemåt. Per,han fick hjälpa till att tvätta skåpdörrar och väggar.Även dagen efter :D Lennart
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Sten Ekedahl »

Lennart skrev:När jag och min bästa kompis var i 9 års åldern så byggde vi mycket modellbilar.Vi hade haft turen att komma över färg på sprayburk genom kompisens far som var målare.
En eftermiddag hade vi varsin bilmodell färdig och skulle måla.Det kändes att det var lite färg kvar,så vi kom på den geniala ideen att sätta fast burken i en sån där vevbar konservöppnare som satt under ett av deras kökskåp.Kanten på burken passade perfekt att klämma fast. Jag höll och han vevade.Swichs och tjopp, efter att burken gått ett halvt varv i öppnaren så sprutade den mörkblå färgen i en lång solfjäderformad prickig sträng på samtliga skåpdörrar.Plus en tapet och en bra bit av väggen ut mot hallen. Till saken hör att deras kök var nyrenoverat,och nymålat.Efter denna fadäs var vi hävisade till källaren och skyddrummet med våra modellmålningar.
Lennart
Påminner lite lätt om när Mr. Bean skulle måla om sitt vardagsrum. :lol:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Sten Ekedahl »

Gjorde faktiskt en rejäl tabbe igår kväll. Jag har ett etui med 20 borrar i olika dimensioner från 0.3 till 1.6 mm. Locket på etuiet är skjutbart så att en liten öppning på kanten hamnar mitt för facket för den borr man vill ha. Nu behövde det rensas från lite gjutskägg för att det skulle fungera som avsett. Tog därför bort locket, fumlade med etuiet och hälften av borrarna föll ur och några hamnade dessutom på fel plats i etuiet. :evil:
Blev att tillbringa de följande 20 minuterna med att mäta borrar med skjutmått och jämföra för att kunna återplacera rätt borr i rätt fack. :oops:

Beklagade mig idag för en annan byggare, som har ett likadant borrset, varvid han erkände att han hade gjort exakt samma blunder! :lol:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Trollis »

Själv har man väl inte kommit upp i dessa stortabbar ännu men en å annan utvält limburk har det blivit och ett par snitt i fingrarna också samt några omgångar ihoplimade fingrar med har det blivit iallafall.

Men denna strip bör väl lägga ribban för värsta tabben iallafall :lol:
Bild

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Skriv svar