Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av Janne Nilsson »

Är det lågsäsong, folk är ovana, flytten, att man nåste registrera sig etc.

Vad har ni för tankar?
Själv tror jag att det är ett nytt obekant interface samtidigt som man måste registrera sig som drar ner diskussionstempot en aning. Tror dock att det kommer att bli bättre med tiden.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Öken-Erik
Inlägg: 1342
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av Öken-Erik »

Jag tror du har en poäng, allt nytt tar tid, människotr i allmänhet o modellbyggare i synnerhet har svårt för förändringar! Reggningen kanske också spelar in men personligen välkomnar jag den. Jag är övertygad om att forumet kommer att bli bättre frekventerat inom kort.

Öken-Erik

CU@C4
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av SvenYoung »

Mindre än en månad kvar till 08 Open, folk kanske bygger för fullt för att hinna bli klara :-).
Någon vecka innan utställningen får vi säkert se en del aktivitet i "in the works".
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av Henrik R »

JAg tycker väl det är rätt bra fart här trots nytt forum. Men däremot ser jag många som var rätt så aktiva på gamla forumet inte längre är med.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av Robin Nilsson »

Rent personligen så tycker jag att det var mer stimulerande när man såg hela diskussionen (på rubriknivå) med en blick, hur den delade upp sig i olika grenar, vem som svarade på vad i de olika grenarna. På något vis så tycker jag att det lockade mer till att svara.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av SvenYoung »

Jag håller med.. jag saknar överblicken och "greningen" av svaren, så man såg vem som svarade på vad. "Quote" funktion i all ära (funkar bra) men greningen var mera överskådligt :-)

Men givetvis kommer jag att fortsätta att "hänga" här . I det stora hela så tycker jag att nya forumet är toppen och en glasklar förbättring.
Senast redigerad av SvenYoung den 23 feb 2012, 09:53, redigerad totalt 2 gång.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
TomahawK
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:51

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av TomahawK »

Tror att det bara är en övergångsfas.
Förstår att en del gamla rävar saknar det gamla forum uppbyggnaden.

Hursom helst vore det tråkigt om folk "hoppade av" forumet för dess uppbyggnads skull. Det e lite som en ny telefon, man får lära sig menyn igen :) Eller ny flickvän, man får lära sig vilka knappar man inte ska röra ;)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av Henrik R »

Personligen är det här forumet mycket bättre än det gamla. Här får varje användare en identitet även om den inte är äkta. På det gamla forumet var det ju hur enkelt som helst att uppge sig vara någon annan genom mailadressen. Plus att trådar försvann rätt fort från första sidan för att sen glömmas.Här är det ju bara att lyfta den så blir den ju aktiv igen. Sen så har man en PM funktion här.
Ibland kan jag vara rätt konservativ men i elektronikform så ser jag iallafall fördelarna med "ny" teknik så som ett modernare forum :-)
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av Janne Nilsson »

Verkar i alla fall ha kommit igång nu den här veckan?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Känns som om forument inte är lika aktivt längre.

Inlägg av Pulpinator »

Brukade inte även i det gamla forumet bli rätt så mycket mindre aktivitet inför Open, har då för mig det?
Efter Open blir det nog desto mera snurr!

Ser, när man googlar på "IPMS Stockholm" att fortf den gamla sajten kommer först, borde vi kanske omdirigera?
/Hasse Göransson - bokkrämare
Skriv svar