Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av Henrik R »

Det är mycket med helikoptrar nu...
Tack Bergwall, Är medveten om att det inte är en "äkta" Vietnamkärra". Men man får ju Vietnamvibbar av den sorten. :D
Branden är ju under kontroll och Superpuma har slutat hovra här på några dagar...Känns bra, tyst och lugnt.
Men så satt jag på min altan och imundiga en fräsh kall Heineken..Då lät det åter som huset skulle rasa....
Vaf**n!!! Brinner det igen? Nää denna gång var det Polisen som letade rånare. Hovra utanför mitt hus var tydligen det bästa spanstället.....
Intressant eller ej..Men värt att tas upp.. :D

Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av Stellan »

Fick nästan en ambulanshelikopter i huvudet då den behagade gå ned alldeles runt hörnet hemma härom veckan. Gjorde någon rejäl vändning och smattrade på så jag höll på att ramla ned från balkongen.
Stellan Schroeder Englund
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av Per.V »

Fick en alldeles egen flyguppvisning idag, en 39:a flög runt gården och rollade, looping och massa andra häftiga manövrar, trodde först det var en ny incident, men det verkade vara mest för kul, eller försökte han skrämma skiten ur nån, såg inte om det var en tvåsitts.
Per Vildarve. Gotland
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av easy_company »

Här om dagen var jag på besök i hembygden Hälsingland och fick förmånen att se något som knappt förekommer sedan F15 lades ned, ett Jas plan i högan sky som rollade. Jag satt i bilen när jag såg det men först trodde jag det var nåt på bilen som skrapade i asfalten av ljudet att döma :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Mikael Falk
Inlägg: 213
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:21
Ort: Kiruna

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av Mikael Falk »

Såg två hkp 15 och en hkp 16 över gruvan här i Kiruna. Dock hade vi utbildning om psykosocial arbetsmiljö så tyvärr var fotografering lite svårt.... :D
"1/48, för oss skumögda."
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av Stefan S »

Inte uppe i luften men väl på land blev jag igår omkörd av det här fordonet......


http://23gtr.se/2013/07/team-icericers- ... 3/#content

Borde ju gå att bygga i modell 8-)

Stefan
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av TuveB »

En C-17. Tror den startade från Sturup mot söder gjorde en sväng över Svedala och stack iväg norrut (mot F21?). Jag såg den när den avslutade svängen, låg under stigning den stund jag såg den, såg inte vilken nationalitet.
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av Johan i Hok »

En Helikopter 16 passerade över Jönköping häromdagen. En rätt häftig helikopter, men det saknas ju en rotor innan den når upp till Hkp4:s ballhetsfaktor.

Johan i Hok
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av Trollis »

Hörde och såg (knappt) en Sikorsky S-92 på väg från Sola (Stavanger) ut mot nån olje ö ute på Nordsjön, hade tyvärr händerna fulla just vid det ögonblicket.

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?

Inlägg av Nicklas Karlén »

Ett helt gäng med SK 60 passerade över huset i en snygg V formation samt med en kärra lite vid sidan om (fotokärra förmodligen). Det är väl flygskolan som gjort en överflygning av Bråvallafestivalen som drar igång idag.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Skriv svar