Uttalande från styrelsen

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Uttalande från styrelsen

Inlägg av Stellan »

UTTALANDE om angrepp på IPMS Stockholm mfl.

Sedan en tid tillbaka så har en person härjat omkring på IPMS Stockholms olika forum med utfall och personangrepp då vi som byggare och presumtiva kunder till hans firma inte betett oss enligt önskemål. Personen har haft åsikten att man får säga vad man vill och bete sig precis hur som helst och hänvisat till att Sverige är ett demokratiskt land, kränkta mänskliga rättigheter och annat. Mycket skarpa ord och beskyllningar har använts vilket vi ser mycket allvarligt på. Trots försök till dialog så har angreppen fortsatt och därmed lett till avstängning. Denna utveckling har även skett hos IPMS Dalarna som drabbades under en tid. Angreppen har därefter fortsatt via mejl och sms samt på Facebook efter avstängning.

Det har dessutom gjorts en del fabricerade kopplingar mellan IPMS Stockholm som fri förening och Hobbybokhandeln AB. Dessa är inte sanna. Hobbybokhandeln AB har varit oss behjälpliga med uppbyggandet av vår hemsida och det finns inga organisatoriska kopplingar utöver detta. Det föreligger nu eventuellt juridiska åtgärder för att få personen att förstå allvaret i handlingarna.

IPMS Stockholm vill med detta uttalande försäkra alla i Sverige och utomlands om att vi som förening eller personer inte låter oss bli hotade och kallade saker utan motåtgärder.

Vi välkomnar alla som är intresserade av modellhobbyn till vårt forum och vår sociala gemenskap men man får inte bete sig hur som helst. Det är grundläggande.

Nu koncentrerar vi oss på det som är viktigt för oss, dvs modellhobbyn och våra positiva kontakter med likasinnade.

Stellan Englund
Ordförande IPMS Stockholm
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Öken-Erik »

Personligen välkomnar jag ert beslut och ni har iaf mitt fulla stöd.

Öken-Erik

CU@C4
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Sten Ekedahl »

Tack!
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Robin Nilsson »

Som helt fristående privatperson ger jag, för vad det nu är värt, styrelsen och IPMS mitt fulla stöd i detta beslut.
/ Robin
Jan Gaude
Inlägg: 555
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Jan Gaude »

Tråkigt att behöva lägga ner både tid och energi på dylikt i stället för på modellbyggandet...
Inte roligt. Men ni har mitt fulla stöd också! Hobby ska ju vara både roligt och avkopplande... ;)

mvh / Jan Gaude
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Micke A »

Bra jobbat! Ni har mitt fulla stöd.

Micke A
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Emil_Juhl »

Tråkigt att det ska behöva gå till så här. En hobby är ju till för att man ska koppla bort vardagens stress och press.
Ni har mitt fulla stöd och jag hoppas att den här frågan snart kommer att vara avklarad och kan förpassas till det bortglömda.
Mvh
Emil Juhl
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Robin Nilsson »

Risken finns ju att den avstängde dyker upp igen med nån ny Gmail/Hotmail/annan-mail - adress. Ny e-post men samma gamla attityd ....
/ Robin
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Erik_G »

En vanlig missuppfattning bland folk, att tro att privat ägda och drivna internetforum inte på eget bevåg får begränsa det som sägs på forumet.

En användare som inte kan ta till sig instruktioner från moderatorer ska självklart slängas ut, och trakasserier skall självklart anmälas.

Det är ju synd att er fritid måste gå till sånt här skit istället för meningsfulla hobbyaktiviteter. Men stå på er. Ta ingen skit!

Med vänlig hälsning,
Erik Gustavsson
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Uttalande från styrelsen

Inlägg av Henrik R »

Så där är det i cyber-rymden tyvärr. Jag har drivit både föreningar och forum sen 2002 och det är ALLTID samma sak. Hotelser hör till vardagen och som användare finns det dem som inte klarar att bli tillrättavisade eller tillsagda. Sen har ju dessa människor oftast en grupp människor som håller hårt om dem oxå, vilket gör det ännu svårare att bli av med trubblet.

Ni har mina sympatier!
Skriv svar