Ett sant fredagsnöje.

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Ett sant fredagsnöje.

Inlägg av kallenordlund »

Man kan ha det sämre en kulen fredagkväll i november. Brasan sprakar och regnet piskar utanför. För övrigt en mycket bra bok. Rekommenderas varmt.
Bild

Vet inte varför den envisas med att svänga bilden trots att den är rätt väg i photobucket???
Janne Nilsson
Inlägg: 2224
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Ett sant fredagsnöje.

Inlägg av Janne Nilsson »

ACHTUNG! SPITFEUER!

Som man kunde läsa i tidningen Pilot när det begavs sig. Spitfire att dricka är najs men prova den för all del på fat då den är ännu bättre.

Brukar ibland glida in på puben och ta en öl, lite jordnötter och sitta och läsa. Ett bra avslut på en arbetsvecka innan man går hem för att äta middag.

Se även denna tråd.
http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=7&t=1103

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Ett sant fredagsnöje.

Inlägg av Sten Ekedahl »

Spitfire är en mycket god ale! Med det namnet kan det ju aldrig bli fel. :D Fast skall jag vara ärlig föredrar jag Bishop's Finger - även kallad Nun's Delight :twisted: - från samma bryggeri.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Janne Nilsson
Inlägg: 2224
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Ett sant fredagsnöje.

Inlägg av Janne Nilsson »

ztriker skrev:Alla öl är godare på fat :)

K-E
I första hand en fråga om tycke och smak men jag anser att pilsneraktigta öl som tex Hof och Starpromen gör sig bättre på flaska. Hof på faten är en aning blasking, saknar den rätta beskan och har en svag smördoft.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar