Ett tråkigt besked.

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Tankman
Inlägg: 218
Blev medlem: 29 dec 2011, 11:37
Namn: Mats Stråhle
Ort: Stockholm/ Handen

Ett tråkigt besked.

Inlägg av Tankman »

Jag måste tyvärr meddela att vår gode vän, vår bäste modell kollega, CCM´s mångårige ordförande Nisse Hillegren har avlidit vid 12-tiden i dag 230113 efter en tids sjukdom.
CCM var vår partner under många år på 08-Open som medutställare i den lilla hallen under lördagen.
Det är med sorg i hjärtat jag skriver detta och mina/våra tankar går till hans älskade hustru Boel.

Kramar
Mats Stråhle
Ordförande CCM
Mats Stråhle
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ett tråkigt besked.

Inlägg av Stellan »

Bra jobbat Nisse, du höll flaggan högt för en annan genre av modeller än oss som oftast höll till i den murrigare färgskalan. Alltid tid för ett ord och ett leende även om vi inte träffades så ofta under åren.
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Ett tråkigt besked.

Inlägg av magnusf »

Kan bara hålla med Mats, ett otroligt tråkigt besked. Och alldeles för tidigt, Nisse blev bara 71.

Jag var i kontakt med Nisse första gången när CCM hade tävling på Persåkers i Hammarbyhamnen på 90-talet, han hörde av sig och frågade om IPMS skulle kunna dela ut ett pris. Efter det så var han alltid med på Open när vi började samarbetet med CCM kring tävlingen.

Tack för att du berättade Mats!

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Ett tråkigt besked.

Inlägg av Anders.Edblad »

Nisse och jag var kollegor på Hildebrands i många år. Det var han som fick mig tillbaka till hobbyn. Han visste att jag byggde modeller som ung och gav mig en Verlindenkatalog som han köpt men inte hade någon användning av. När jag började bläddra i den var jag fast, det hade hänt mycket intressanta saker inom hobbyn efter att jag slutat.
Vi som jobbade på Hildebrands har en återträff i november varje år, fick då höra att han var sjuk och har efter det pratat med honom ett par gånger i veckan. Han höll humöret uppe även om han på slutet var väldigt dålig.
Otroligt tråkigt.

Anders E
Skriv svar