Saab Sonett '74 i USA

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Saab Sonett '74 i USA

Inlägg av Snussugen »

Vice Grip Garage. Har varit en prenumererant på den här killen i ett år eller två nu, och han brukar försöka fixa (och köra) de allra flesta amerikanska bilar. Allt från skrotbilar till försummade muskelbilar som behöver lite kärlek. Döm av min förvåning när han laddade upp en video av en svensk bil. Skicket är väl sådär; den har inte gått på 29 år - och kopplingen är helt körd. Det är allt jag vet, har precis börjat titta.

Killen är rolig och kan sina (amerikanska) bilar, han är en rackare på att få även det värsta skrot att gå. Hans kunskap om svenska kärror är begränsad, men jag tror nog den här videon kommer bli ett sant nöje för alla bilintresserade.

https://www.youtube.com/watch?v=SxqQiWejfBw
Live & let dry.
Jens Tornblad
Inlägg: 113
Blev medlem: 01 feb 2012, 22:51
Namn: Jens Tornblad

Re: Saab Sonett '74 i USA

Inlägg av Jens Tornblad »

Jag såg programmet med intresse då jag har en likadan Sonett. Som sagt, hans kunskap om bilen är inte så där värst men han är ganska underhållande att titta på. Bilen som sådan såg ut ungefär som alla de amerikanska Sonetterna gör som inte varit i nån av torr-staterna. Det var några modifieringar i motorrummet och ett fult vinyltak, annars verkade den förutom lacken vara hyfsat original. Det är dock en hel del rost att ta itu med...
En obyggd modell är också en modell...
Skriv svar