Mitt förslag.

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Mitt förslag.

Inlägg av Janne Nilsson »

Vad jag skulle vilja är att det fanns någon slags "gilla-knapp" på inläggen som man kan klicka på antigen om man håller med någoat annat inlägg i de vanliga forumen utan vilja tillägga något. Eller för att visa att man uppskattar en modell i "in the works" utan att skriva en kommentar.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Pulpinator »

Håller med!
/Hasse Göransson - bokkrämare
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Mats Averkvist »

Låter som Facebook har skadat er allvarligt... ;o)))
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Urban Gardini »

Mats Averkvist skrev:Låter som Facebook har skadat er allvarligt... ;o)))
Här hade jag tryckt på Gilla knappen...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Pulpinator »

Hehe, så är det onekligen!

Men det skulle fylla ett syfte faktiskt. Många gånger blir det ju en låååång tråd efter nyupplagda bilder, där alla i princip säger samma sak: "snyggt, bra jobbat, fint bygge" osv... de skulle man slippa till stor del!
/Hasse Göransson - bokkrämare
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Urban Gardini »

Jo, det är nog bra med en gillaknapp i det syftet. Nackdelen är att man kan bli lat och bara rutinmässigt trycker på knappen.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Janne Nilsson »

Mats Averkvist skrev:Låter som Facebook har skadat er allvarligt... ;o)))
Det där var ganska roligt skrivet med tanke på att jag inte har facebook och bara har en vag aning om hur interfaces ser ut. :|

Det jag vill är att kunna visa att jag har sett någons bygge eller inlägg och gilla det utan att behöva skriva någon kommentar.
Jag uppskattar andras poster eller bygge utan att anse det vara nödvändigt med superlativ eller småposter som säger att jag håller med föregående talare.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Marko
Inlägg: 63
Blev medlem: 05 dec 2011, 15:58
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Marko »

gilla-knapp är ett bra förslag, det är inte alltid man orkar skriva något. Går det att fixa Hasse? Skicka det som ett förslag till Forumguden!
Mattias Friis
Inlägg: 12
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:43
Ort: Nyköping

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Mattias Friis »

Gilla-funktionen är ok men kanske lite "tunn". Önskar det fanns en gradering av gilla-skalan så att jag kunde markera om det som sägs/visas är hyggligt, bra eller suveränt. Vad de olika uttrycken skulle vara kan ju diskuteras så även om man kanske skulle ha en negativ skala.

/ Mattias
Livet är ett skämt så varför inte skratta åt det :-)
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Pulpinator »

Marko: det går att göra. Lite mera trixande, ev får forumet ställas i underhållsläge någon timma under implementering av en sådan funktion.

Gradering gillar inte-bra-gillar är jag tveksam till, inbjuder inte det till trollning?
Om man inte gillar något, tycker jag man kan kräva skriftlig förklaring. Inte så kul om man lägger upp något som ogillas och man undrar "var min modell så kass?", eller "vad sa jag som var så dumt?"
/Hasse Göransson - bokkrämare
Skriv svar