Ny(gammal) medlem

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Morgan
Inlägg: 213
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Ny(gammal) medlem

Inlägg av Morgan »

Morgan heter jag och var tidigare aktiv i det här forumet fast under ett namnet SmålandsJerusalem. Jag har genomgått det senaste halvåret genomgått en jobbig och tärande livskris, som har påverkat modellbygget på ett negativt sätt, men nu är jag äntligen på väg att återhämta mig efter detta. Själva byggandet lär väl tyvärr ta ett par månader på sig innan det kommer igång igen på allvar.

Mycket energi och ork har försvunnit på vägen och återhämtandet tar tid, och det måste få ta tid för att all ork och energi ska återkomma helt och hållet.

Jag kommer nog mestadels att läsa och titt som tätt kommentera något. Någon byggtråd kommer det väl inte att bli åtminstone det första halvåret, då jag har gjort erfarenheten att glädjen att bygga lätt försvinner om man lägger ut för mycket av sina projekt. Därför kommer jag att vara mycket försiktig och restriktiv med att göra detta.

Precis som tidigare är det huvudsakligen 1:72-flygplan som jag sysselsätter mig med, men jag har även experimenterat med ubåtar i 1:350 och 1;700, vilket faktiskt var roligt. Även ett ambitiöst 1:32-flygplansbygge väntar på att komma igång.

Vänligen, Morgan
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Stellan »

Välkommen tillbaka!
Stellan Schroeder Englund
Jan Gaude
Inlägg: 551
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Jan Gaude »

Välkommen tillbaka….🙂

Tråkigt att du drabbats så…
Men känn ingen press med modellbyggeriet!
Ta vara på allt det goda av hobbyn och njut, utan en massa prestationskrav och måsten…☺️
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Urban Gardini »

Välkommen tillbaka! Du postar precis så lite eller mycket som du själv vill, det är bara du som kan känna vad som är lagom för just dig. Det viktiga är att du mår bra!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Morgan
Inlägg: 213
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Morgan »

Tackar så mycket!

Ibland går livet inte som man har tänkt sig och så blev det i det här fallet. Jag såg inte den här förändringen komma och nu i efterhand ser jag att alla tecken fanns där sedan flera år tillbaka. Livet går vidare.

Vänligen, Morgan
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Stellan »

Som du säger, Morgan, så går livet vidare. Att du över huvud taget reflekterar över det är väl ett sundhetstecken.
Stellan Schroeder Englund
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Knajd »

Trevligt att du är tillbaka! Ta det lugnt.
Morgan
Inlägg: 213
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: Ny(gammal) medlem

Inlägg av Morgan »

Tack! Livet går inte alltid som det är tänkt, och det här kom helt oväntat som en blixt från en klarblå himmel. Men livet går vidare.

Vänligen, Morgan
Skriv svar