Märkligt objekt

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Märkligt objekt

Inlägg av Lennart 12 »

Har ett tidningsurklipp på ett objekt som är mycket märkligt. Fotografiet togs av en Kvinna Elisabeth Johansson i Juni månad 2012 vid Bondersbyn Kalix . Hon och familjem var och klättade i bergen i området, då objektet kom svävande vid sidan av dem. det var helt ljudlöst och stod en stund över Kalixälven vid kamlunge ungefär. Sedan försvann det. Hon hann ta några bilder, vilka en av dem publicerades i NSD den 26/6 2012. Jag har haft bilden sparad i alla år, och fick för en tid sedan hjälp av en bild kunning person att förbättra skärpa och ta bort raster. Har skickat kopior till Nick Pope , vilken jag har haft en del korrespondans med angående bilden. Han berättar att han har nästan identiska objekt på bild, från andra delar av världen. Har även skickat bilder till Kevin Knuth, som arbetar inom området . Han har även jobbat för Nasa . Intressant bild, men vad sjutton är det? Den lilla bilden är original,det andra två det förbättrade.//Lennart
Bilagor
03.jpg
03.jpg (511.33 KiB) Visad 2890 gånger
02.jpg
02.jpg (553.47 KiB) Visad 2890 gånger
04.jpg
04.jpg (596.17 KiB) Visad 2890 gånger
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Märkligt objekt

Inlägg av Lennart 12 »

Lite lustigt också. Jag visade bilden för några inom Ufo Sverige. Den ena menade att det är skit på linsen" den andre att det är en fågel på bilden, som har en märklig vinkel. Jag är fågeslskådare sedan åratal bakåt, främst rovfågel, och jag kan med 100% säkerhet påstå att det som syns på bilden är ingen fågel. Föremålet är hyfsat stort, i förhållande till avstånd och höjd. Vad föremålet /objektet är har jag inte en aning om, men varken skit på linsen eller en fågel köper jag. Och Nick Pope skriver desutom att han har egna bilder, på liknande objekt, som ej gått att förklara ursprung till. Jag tycker bilden äär mycket intressant i vilket fall.
//Lennart
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: Märkligt objekt

Inlägg av Morgan »

Till och med USAF har lagt ut kameramaterial ifrån stridsflygplan som har jagat ett misstänkt flygande föremål, som sedan försvann i en rasande fart...mycket snabbare än vad som hade varit möjligt med ett modernt stridsflygplan och framför allt i en helt omöjlig, snäv vinkel.

Så visst är det så att UFO måste finnas.

Mycket intressant bild.

Vänligen, Morgan
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Märkligt objekt

Inlägg av Lennart 12 »

Jo det är väldigt intressant det som framkommit sista åren. Allt detta med möjlig Reverse engineering" och liknande. Jag lyssnade faktiskt på Hearingen från kongressen i somras, med. Bl.a Fravor, Gruch och en annan pilot som jag tappat namet på ? Och stämmer det som Gruch berättade, så är det onekligen häpnadsväckande. Min peronliga åsikt är att det skulle vara helt ossanolikt, att vi är ensamma i hela detta universum. Men om andra kan ta sig hit , och vad syftet skulle vara är ju en annan fråga. Däremot så är observationer världen över, under decennier något man bör ta fasta på. Har bl.a sett filmen med FD: Överste Steve wendell, fd. Pilot i USAF , som har en av världens största samligar av "Äkta" UFO fotografier.

Han var för övrigt stationerad i Alaska , där man opererade med special utrustade B-29:or som hade till uppgift att fotografera och dokumentera just oidentifierade flygande objekt under 50 talet, för den amerikanska underrättelse tjänsten och det amerikanska försvaret.

Salas" som var ansvarig chef för missilerna på Malmströms air base under 60 talet, har också berättat hur ett lysande oidentifierat objekt släkte ner samtliga kärnvapen missiler. Vid en liknade händelse i Sovjet under 70 talet, så gick samtliga missiler upp i avskjutnings beredskap.

Det finns ju otroligt mycket kring detta fenomen, och knas stämpeln har väl varit en bidragande orsak till att få berättat, samt att det inte fått berätta. En intressant historia är från den tidigare svenska Draken piloten Sven Hjalmarsson, som jagade ett Ufo" med full Ebk i närheten av Gotland under 70 talet. När han gav järnet i en brant stigning efter objektet, så pep det rakt upp i atmosfären . Intervjuen finns på youtube, och är mycket intressant att lyssna på.

För att återgå till objektet på bilden jag lagt ut, så är det nu andra som bekräftat att man har bilder på liknnande objekt, men ingen har någon förklaring till vad det är för ett objekt. Alltså ett UFO :)
//Lennart
Skriv svar