Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
peckers
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 feb 2016, 00:24
Namn: Daniel Nilsson
Ort: Norrköping

Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av peckers »

Någon som sitter på en sådan eller vet vart jag kan få tag på? Kollat Ebay men ej hittat någon ännu!

Bild
AndersN

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av AndersN »

Ärligt talat....nääeeiijjj...
Det är en ny byggsats på gång av nån sydamerikansk firma vars namn jag förträngt. Finns cad-blogg på britmodeller/rumormonger och facebook.

Men om du tjatar tillräckligt har jag en påbörjad (blogg finns här på forumet nånstans långt bakåt) och en orörd.

Edit:
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... ign/page-1
Senast redigerad av AndersN den 28 feb 2016, 19:48, redigerad totalt 1 gånger.
peckers
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 feb 2016, 00:24
Namn: Daniel Nilsson
Ort: Norrköping

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av peckers »

Silver wings kanske du menar! Hur är Lone Star i resinet? Mycket bubblor? skör? Om du vill bli av med en så är jag väldigt sugen iaf! Har byggt mpm B5 i 1/72 , lite pill återstår dock på den! Men nu har jag handlat på mig en hel hög med 1/48 så 1/72 lockar inte lika mycket längre!

Bild
AndersN

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av AndersN »

Lone Star är.....Lone Star. Handkarvat och handgjutet. Icke anpassade tvådelade formar är tyvärr en klassiker. Gott om bubblor. Huven är inte värd plasten. Tyvärr. Han gjorde ju en hel del kul grejer.

Antarki tänkte jag på, se länk ovan. Silver Wings ska väl göra en A-17A med infällbart ställ, men jag tvivlar på att det blir nån pga Antarkis modell. De la tyvärr ner sin 1/32 Texan pga Kittyhawks jättefina sats....
AndersN

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av AndersN »

Har jag nånsin haft så mycket energi och tid? Känns främmande: http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/viewtopic.php?t=945
peckers
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 feb 2016, 00:24
Namn: Daniel Nilsson
Ort: Norrköping

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av peckers »

Jag läste tråden! Det är ett projekt men tror du får ihop den! Ska kolla den Antarkis , gillar B5 gillar även B18 och har en nästan färdig vacum , men det är ju evighetsprojekt!
AndersN

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av AndersN »

Det är rätt, 1/48 är mycket roligare än 1/72 :)

Jag har alla mina modeller nerpackade i helt anonyma flyttkartonger ute i ladan...tar nog ett bra tag in i sommarn innan jag får tid att börja rota där. Ska komma ihåg dig om du fortfarande är intresserad av modellen då och inte hittat nåt bättre. Tror inte det tillverkades speciellt många men Johan Elvin köpte ju en också...

Familjen B 18 i 1/48 det vore nåt det....
peckers
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 feb 2016, 00:24
Namn: Daniel Nilsson
Ort: Norrköping

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av peckers »

Har mycket 1/72 nerpackat som jag måste gå igenom med! Inte byggt sedan 2006 men fått återfall efter barn och hus , det är lite lugnare nu :) Så har jag inhandlat S14 , S31 , J9 , J11 , J30 , T2 , TP52 , SK11 , SK16 , SK50 i 1/48 nu med ets och lull lull och drog en order hos rebell på färg kompressor ny airbrusch och massa annat så kastat iväg 10,000kr iaf så nu ska det bli åka av :)
peckers
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 feb 2016, 00:24
Namn: Daniel Nilsson
Ort: Norrköping

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av peckers »

J21 köpte jag visst med ja :)

Ja blir det en regnig sommar kan den vara intressant :)
AndersN

Re: Köpes: Northrop A-17 Nomad 1/48 lone star

Inlägg av AndersN »

Hehe då har du ju att göra tills Antarki släpper en förhoppningsvis färdig B 5 :)
Skriv svar