Nya Tp 83 Pembroke-dekaler 1/72

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
bergwall
Inlägg: 614
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Nya Tp 83 Pembroke-dekaler 1/72

Inlägg av bergwall »

Tack själv Lennart!

Venom-arket tänkte jag mig i 1/48 och 1/32, vi får se vad som händer med 1/72, annars ligger väl det närmast till hands. Jag har ju två C.A. FAW 21, så två ark i 1/48 kommer nog gå åt i alla fall! Men vi får se när det blir, som sagt det är mycket som trängs. Jag hör nog av mig angående Fireflyn Björn.

/Robert
Sundelin
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 jan 2012, 17:31
Namn: Sten Sundelin
Kontakt:

Re: Nya Tp 83 Pembroke-dekaler 1/72

Inlägg av Sundelin »

Supertjusigt, Robert!
Sten
Flying Colors Aerodecals / Nordec LLC
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 225
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: Nya Tp 83 Pembroke-dekaler 1/72

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Venom i 32 & 48!!! Lysande! 72 är inte längre min skala men kan nog inte motså ett Pembroke-ark nu när du gjort såna snygga märkningsalternativ. Snyggt jobbat!

/ Pekka
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Nya Tp 83 Pembroke-dekaler 1/72

Inlägg av Per.V »

finns Tp 83 Pembroke i 1/48 ?
Eller något som går att bygga en av?

MVH
Per Vildarve. Gotland
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Nya Tp 83 Pembroke-dekaler 1/72

Inlägg av Björn G »

Stor eloge till det fina arbetet! Tp 83 kommer införskaffas!

Ni som gör dekaler blir säkert överösta med allsköns önskemål. Jag vill bara nämna att jag gärna skulle se några fina svenska helikopterdekaler i framtiden. Hkp 1 och Hkp 4 finns, men annars verkar det vara en oexploaterad marknad. Hkp 2 i 1/72 respektive 1/48 (1/50?) står givetvis högst på listan. Det finns ju dessutom spännande modeller av några av våra senaste helikoptrar, där vi byggare är i behov av såväl vägledning som dekaler!

Tack på förhand!
AndreasSamuelsson
Inlägg: 205
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:15
Ort: Helsingborg

Angående helikopterdekaler!

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Jag instämmer helt och fullt att det behövs fler dekaler till svenska helikoptrar! Men det som jag verkligen skulle vilja ha är till HKP 3 i 1:72!
Det hade verkligen inte gjort ont...

Hkp 2 finns redan dekaler till i 1:50 från Hobby Center Helsingborg.
Andreas
bergwall
Inlägg: 614
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Nya Tp 83 Pembroke-dekaler 1/72

Inlägg av bergwall »

Tjena,

Tp 83 i 1/48 tror jag inte det finns någon.

Jo jag har ju länge lovat ett Hkp 3-ark och det har varit på gång, men det är ett ämne med många märkningar och en och annan fallgrop också. Jag hade tänkt mig det till hösten och jag sitter just precis för tillfället med det.

Så här såg det ut för ett tag sedan och det har inte hänt vidare värst mycket:
Bild

Precis som Andreas skriver så finns det ett Hkp 2-ark, det var dock ett av de första jobben jag gjorde och det finns några misstag, -kronmärket under kroppen på FV-maskinen är för stort för de individer jag valt (dock rätt för tidiga F8-märkningar) och daygloen är för rosa. Om det blir plats över i höst så kanske det blir en uppdaterad version. De två modeller som finns till Hkp 2 i 1/72 kräver ganska mycket jobb, den ena är superdetaljerad och den andra är supergrov i gjutningen.

Edit:
Beträffande dekaler till nyare helikoptertyper så började jag skissa på ett ark till Hkp 15 och jag har samlat på mig mycket underlaget till Hkp 16 Black hawk. Den senare väntar jag gärna med ett tag i hopp om någon ny märkning (även om det är sagt att det inte kommer ske) samt att utblåsen inte finns än. Den första faller lite på att det är en herrans massa modifieringar som måste göras på modellen som finns i1/72 (lista sammanstäld av Mathias Andersson).

Hälsningar
Robert
Senast redigerad av bergwall den 17 apr 2012, 11:48, redigerad totalt 2 gång.
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Nya Tp 83 Pembroke-dekaler 1/72

Inlägg av Björn G »

Visst kräver hkp 2 i 1/72 mycket jobb. Men det är ju världens vackraste helikopter!! Jag har både Mach 2 och Extratech, och fortsätter hoppas!
AndreasSamuelsson
Inlägg: 205
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:15
Ort: Helsingborg

Hkp 3 dekaler 1:72

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Wow! De där helikopterdekalerna ser fantastiska ut! Jag tar tre...
Kan du leverera dem inom en sisådär en timme? :-)

Andreas
Skriv svar