mamoco.se ~ Nytt från Tamiya & ICM

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
mamoco.se
Inlägg: 23
Blev medlem: 15 feb 2015, 14:43
Namn: Magnus Sandell
Ort: Stockholm
Kontakt:

mamoco.se ~ Nytt från Tamiya & ICM

Inlägg av mamoco.se »

Sommaren verkar vara här(?) och med bra väder kommer alltid en...

Bild
Tamiyas tidigare Pz IV i skala 1:48 har varit out of production sedan krigsslutet, och är inte den "roligaste" varianten.
Så det var med stor glädje jag öppnade upp en kartong med deras "nya" Ausf. H!
Nytt är en sprue med shürzen (som är riktigt nice) och vagnschef plus lite annat godis.



Bild
Den här skönheten gled också in. Helt ny, vilket innebär ny tooling och som vanligt med Tamiya, supercrispa detaljer.
Så nära att äga en 300SL man kan komma utan att betala några miljoner och pantsätta sin tredje njure.
Om det inte var för att jag har säkert fem olika projekt igång hade jag satt igång och bygga den direkt. Så nice är den!
Jag får nöja mig med att köra runt kartongen på golvet och göra brum-brum-ljud tills allt annat är klart!



För att uppväga det tyska från Tamiya så kom också ICM's nya Panhard in...
Bild
ICM går verkligen från klarhet till klarhet. Av det lilla jag såg av delarna innan jag satte in kartonger i hyllan var riktigt crispa detaljer.
Långt från deras tidigare kit. Den kommer dessutom med "full interior", så det har inte sparats på krutet någonstans!

Glöm inte bort att vi kör Summer Sale för sista veckan. Så har du inte bunkrat upp inför semestern så passa på nu!
Bild

Det ramlade också in ny den re-releasade Puman från Italeri/Tamiya, sanding sponges i alla olika storlekar, lite nytt och gammalt från Hasegawa (mer kommer), Trumpeter och Hobby Boss fick också en påfyllning.

Det var tänkt att det skulle vara en bit om Harder & Steenbeck med också eftersom det kom en -pall- med prylar från dom. Den hann gå iväg snabbare än kvickt. En ny pall med kompressorer, sprayskåp och airbrushes är på väg in, så har du inte redan gjort av med skatteåterbäringen så finns det möjlighet igen nästa vecka! ;)

 
Eftersom jag fortfarande har din uppmärksamhet vill jag passa på att önska en riktigt trevlig sommar / semester! Ut i solen nu! :)
Bättre priser, bättre hobby. Mamoco!
P.S. Du har väl inte missat att vi nu har Klarna som betalningsleverantör? Enklare & säkrare!