Köpes: Huv Vampire trainer 1/48

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Köpes: Huv Vampire trainer 1/48

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag testar ett långskott.

Jag behöver en huv till Vampire Trainer i 1/48 till ett projekt jag håller på med. Det är den huv som finns i Classic Airframes Vampire T 11/T 22 men den finns också som vacumhuv från Areoclub.

Om det är ett trevligt pris kan jag tänka mig att köpa en Classic Airframes Vampire Trainer T 11/T 22.


Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Skulle det inte kunna funka med Hoby Crafts? T11

Inlägg av jonaszett »

Jag har ingen sådan till salu men att slakta en HC är ju ”lite ;)”billigare än CA:s
Z
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Köpes: Huv Vampire trainer 1/48

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag har ingen koll på Hobby Crafts tvåsitsiga Vampire så jag låter det vara osagt, men det är kanske möjligt att den är användbar.

Jag hade inte tänkt slakta en Classic Airframes bara för huven, det vore synd på så rara ärtor :D, utan jag hade tänkt använda T 11 huven till mitt J 33 Venom projekt. J 33:an har en framkropp från Vampire NF 10, mellankropp och vingar från en Venom FB 4 samt fenor från en Aeroclub Sea Venom så det som saknas är en huv av sen typ samt dekaler men det är det minsta problemet.

Detta är tanken "om" jag hittar en CA Vampire Trainer. Kvar får jag då en Vampire trainer utan huv men genom recykling av huven från NF 10 så kan jag bygga en J 28C-1 eller C-2 och det är ju lite fiffigt :mrgreen: . Jag måste erkänna att jag gillar DeHavillands flygplan och speciellt de med "tvestjärt".

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Köpes: Huv Vampire trainer 1/48

Inlägg av Johan Elvin »

Hej, detta låter som ett projekt du får dela med dig av. Jag har precis samma tankar som du.
Jag kan kolla vad jag har i gömmorna, har några aeroclub tvåsitsiga tvestjärtar och om jag inte missminner mig så får man med två stycken huvar i varje, så jag kan nog offra nån av dom.

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Köpes: Huv Vampire trainer 1/48

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag delar gärna med mig, inga problem men detta är ett långtidsprojekt så förvänta dig inget högt tempo.
Jag gjorde ett fynd på Ebay och fick tag på stjärtbommarna från en Aeroclub Sea Venom för 12$. Ett par Vampire nigthfigther har jag redan samt en Venom FB 4 så det är i stort bara en huv som saknas. Jag har kastat ut ett köttben på Brittmodler där John från Aeroclub finns för att se om det går att få tag på en huv från honom.

Time will tell.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Skriv svar