Skogsstjärnan 3206 J 8, eller tråden om dekaler vi vill se

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
AndersN

Re: Coming Soon Skogsstjärnans 3206 J 8 Gladiator

Inlägg av AndersN »

Stellan skrev:Ehem, vi kanske får se en samproduktion med delande av grundinfo men olika tryck och dekal-/målningsinstruktioner...?
Ja, gör jag det blir det definitivt inte en färdig produkt med toksnygga instruktioner och färdigserverade individer ;)
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Coming Soon Skogsstjärnans 3206 J 8 Gladiator

Inlägg av Stellan »

Då så, Mr Mountainwall, det är bara att snappa åt sig och börja producera.
Stellan Schroeder Englund
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Coming Soon Skogsstjärnans 3206 J 8 Gladiator

Inlägg av Henrik Bergman »

Det här kanske sätter kanske lite mer press på Anders...
Silver Wings planerar att släppa en Reggiane 2000 Falco, senare i år.

http://www.silverwings.pl/2014-release-schedule.html

Ett dekalark till FW Steiglitz, står också på önskelistan ;)
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
AndersN

Re: Coming Soon Skogsstjärnans 3206 J 8 Gladiator

Inlägg av AndersN »

Henrik Bergman skrev:Det här kanske sätter kanske lite mer press på Anders...
Silver Wings planerar att släppa en Reggiane 2000 Falco, senare i år.

http://www.silverwings.pl/2014-release-schedule.html

Ett dekalark till FW Steiglitz, står också på önskelistan ;)
Ujujuj jag är bittert medveten om J 20, började spara för länge sedan...frågade senast häromdan om bilder, men fick tyvärr bara ett svar att den kommer andra halvåret 2014.

Sk 12, ja, den är mysig ;)
bergwall
Inlägg: 614
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Coming Soon Skogsstjärnans 3206 J 8 Gladiator

Inlägg av bergwall »

Jo, det finns redan etablerat utbyte men det går mest ut på att dricka kaffe. Jag har hjälpt Anders marginellt lite.

Dessvärre så har jag mer än tillräckligt att göra nu. Den tunga delen är faktiskt instruktionerna, de brukar ta mycket tid. Är det inte lite skralt med modeller till J 7, Sk 25 etc i 1/48? Men det kanske inte är en förutsättning att det ska finnas (bra?) modeller längre?!

/R
AndersN

Re: Coming Soon Skogsstjärnans 3206 J 8 Gladiator

Inlägg av AndersN »

bergwall skrev:Jo, det finns redan etablerat utbyte men det går mest ut på att dricka kaffe. Jag har hjälpt Anders marginellt lite.

Dessvärre så har jag mer än tillräckligt att göra nu. Den tunga delen är faktiskt instruktionerna, de brukar ta mycket tid. Är det inte lite skralt med modeller till J 7, Sk 25 etc i 1/48? Men det kanske inte är en förutsättning att det ska finnas (bra?) modeller längre?!

/R
Ja, tack för kaffet. Och böckerna du lurade på mig, trodde väl aldrig att jag skulle äga nån bok om brittiska jaktflygplan :)
Varken J 7 eller Sk 25 är nåt som producerats de senaste 30 åren. Visst, Lifelike/Pyro J 7 ska visst va skaplig men Smers smäck uuuhh... En av MPMs första injektionsgjutna byggsatser i 1/48 var just Sk 25. Det är väl det som finns.
J 8 däremot... Rodens är ju riktigt fin, och den finns att få tag i.

Instruktioner är inget jag försöker mig på fler gånger. Snaran i vindsluckan lockar varenda gång jag tänker på J 11.

/Anders
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Re: Skogsstjärnan Special 3206 J 8 Gladiator dekaler

Inlägg av jonaszett »

Inte för att jag vill att du ska fundera på vindsluckan men…..
Fler dekalalternativ i 1/32 till J11 Skulle inte göra ont
Z
AndersN

Re: Skogsstjärnan Special 3206 J 8 Gladiator dekaler

Inlägg av AndersN »

J11, fler alternativ? Är det svenska militära märkningar du syftar till så finns det, eller är det civila?
Anders
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Re: Skogsstjärnan Special 3206 J 8 Gladiator dekaler

Inlägg av jonaszett »

Var hittar jag dessa?
Civila till J11 njaae inte i 1/32 men i 1/48.
En lite halvvåt dröm vore dekalarket ”Svensk flygtjänst ab” i 1/48
Fiat CR42, Miles Martinet, Skyraider, Firefly, Meteor,(Venom) (kanske till och med SAAB B17 för den hoppas nog fler än jag på i 1/48).
Avslutningsvis om man får spåna fritt, dekaler till Nyge Areo Gates Learjet Måldragare i 1/48. Varsågod dekaltryckare tippset är gratis.
OBS! Gult är inte fult.

Z
Senast redigerad av jonaszett den 01 feb 2014, 22:07, redigerad totalt 1 gånger.
AndersN

Re: Skogsstjärnan Special 3206 J 8 Gladiator dekaler

Inlägg av AndersN »

Finns en tråd på detta eminenta forum.
Den blå är dock i mina ögon alldeles för blå. Och den lilla blå cirkeln till Bonzo saknar vitt undertryck. Siffrorna är något svåranvända pga för lite lack, jag trodde väl aldrig att dekalerna skulle bli tunna och fina... Men i övrigt funkar det rätt bra :)

Gult är inte fult, jag vet ;) Jag byggde en gul 1/48 Martinet för ett par år sen :)

Anders
Skriv svar