CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSER

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Runaway5
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 jan 2013, 20:59
Namn: Carl A Glad

CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSER

Inlägg av Runaway5 »

Till samtliga som köpt modeller av mig och inte fått levererat ännu.
Då jag råkade ut för en allvarlig arbetsplatsolycka för över en månad sedan har jag varit i så pass dåligt skick, fysiskt men framför allt fysiskt att jag inte ”orkat” ta tag i något överhuvudtaget.
Har skickat vissa modeller med hjälp av sambo, men har för övrigt som sagt inte orkat ta tag i detta.
Dock har jag med hjälp av min sambo och sk ”Glädjepiller” äntligen kommit så långt att jag känner att jag klarar att ta tag i detta. Så, om ni som beställt skriver vad ni beställt, och era adresser till min mail igen, så skickar jag efter midsommarhelgen.
Ingen ide att be om ursäkt. Mitt fel bara.
Försöker INTE lura någon, vill inget hellre än att bli av med plasten, som just nu bara tar plats i vårt vardagsrum. Men som sagt, orkade inte psykiskt efter olyckan…
Carl Andreas Glad
Russinvägen 34
0760354866
12359
FARSTA
bosnafly
Inlägg: 93
Blev medlem: 31 aug 2012, 19:37

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av bosnafly »

Hej
Ta hand om dig först o främst det är viktigast.
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

HMMMMM.....

Inlägg av jonaszett »

Jag är en långsint surgubbe som inte tycker om att bli lurad.
Jag har haft följande konversation med "herr Glad" när han hade modeller på Tradera för ett antal år sedan
Detta är svar från honnom
1/
"Hej, skickar detta mail till samtliga som köpt modeller av mig på tradera. Har varit till sjöss ett akutvikarie pass, kom hem i natt. Gjorde misstaget att delegera skickandet av modellerna innan jag åkte.
Tyvärr har personen jag delegerat till visat sig icke vuxen uppgiften.
Vilket är mitt fel för jag borde inte litat på någon annan i ett sånt här viktigt ärende
Så, jag ska gå igenom allas mail och skicka era modeller fortast möjligt. Kan returnera frakten om så önskas.
Ursäkta mitt misstag.
Andreas Glad"
2/
"Tack!, då ska jag försöka hinna packa i kväll, har en bouppteckning som tar tid just nu också, så det kanske blir försenat till i morgon.
Andreas Glad"

Min brevlåda förblev tom

Jag blev aldrig glad
Z
Galdrin
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2012, 06:09

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Galdrin »

Carl Andreas Glad,

Pga 3 tidigare löften om att varor är skickade eller skall skickas omgående samt det faktum att du inte längre svarar på någon av de kontaktuppgifter du har angett så accepterar jag inte längre ett "Kommer att skickas efter ..."

Du lovar att skicka efter midsommarhelgen? Jag kan lova dig att om jag inte har leveransen i min hand eller en konstruktiv dialog med dig innan söndag kväll så kommer en polisanmälan att upprättas tidigt i nästa vecka.
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag har länge och ofta funderat på alla de olyckor och konstigheter som verkar drabba allt för många av de som säljer modeller? Både de som säljer som affärsverksamhet och privat.

Vill man bli sjuk, skadad, få dödsfall i familjen eller att datan skall krascha så skall man tydligen sälja modeller via nätet?

Lustigt nog verkar dessa olyckor sällan eller aldrig hindra säljaren från att ta emot pengarna?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Mahatma G »

Janne Nilsson skrev:Vill man bli sjuk, skadad, få dödsfall i familjen eller att datan skall krascha så skall man tydligen sälja modeller via nätet?

Lustigt nog verkar dessa olyckor sällan eller aldrig hindra säljaren från att ta emot pengarna?

Janne Nilsson
Det behövs måhända en medicinsk term? Förslagsvis Gordons syndrom, efter herr Brown som lär vara svårt drabbad av flertalet ovan nämnda symptom.

/G
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 225
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Att skälla på dig IRL vid oxdjupet blir lite svårt för en mas, däremot har jag utan framgång försökt kontakta dig på följande sätt utan framgång:
* ringt (och pratat in meddelande)
* sms:at
* mailat
* skickat pm

Eftersom du nu har skrivit på detta forum så får jag väl även prova denna lite mer offentliga variant då du verkar läsa detta. Jag väntar som sagt fortfarande på besked om vilka modeller jag skall få (då jag betalat redan den 18 maj...) och du i början på maj gav rätt kryptiska och olika svar på vilka modeller jag faktiskt skulle få köpa. Så nu börjar jag likt Alfons Åbergs pappa att surna ur och tycker att du istället för att skriva en massa ursäkter hit och dit borde ta tag i detta och agera. Så för sjutton gubbar, skicka modellerna!

/ Per-Erik "Pekka" Hedberg
Max Nykvist
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 maj 2012, 20:08

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Max Nykvist »

Jag kan informera om att han har problem i andra ändan också, om man säger så. Han har handlat på Rebell Hobby. Tråkigt nog för mig mot faktura. Han sade att han aldrig fick några modeller, stackarn, och vägrar betala.
Är det någon som tror att det hänger ihop med ovanstående beteenden?
Max
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av Snussugen »

Max Nykvist skrev:Jag kan informera om att han har problem i andra ändan också, om man säger så. Han har handlat på Rebell Hobby. Tråkigt nog för mig mot faktura. Han sade att han aldrig fick några modeller, stackarn, och vägrar betala.
Är det någon som tror att det hänger ihop med ovanstående beteenden?
Max
Av någon anledning är jag helt övertygad om att så är fallet.
Live & let dry.
johanzzon
Inlägg: 27
Blev medlem: 25 jul 2012, 22:25
Namn: Joakim Johansson
Ort: Linköping

Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE

Inlägg av johanzzon »

Max Nykvist skrev:Jag kan informera om att han har problem i andra ändan också, om man säger så. Han har handlat på Rebell Hobby. Tråkigt nog för mig mot faktura. Han sade att han aldrig fick några modeller, stackarn, och vägrar betala.
Är det någon som tror att det hänger ihop med ovanstående beteenden?
Max
Sånt gör mig bara så jä... förbannad (om det hela hänger ihop på det sättet). Det är sådana typer som sabbar för oss andra, det slutar ju med att man inte kan handla mot faktura hos någon hobbyhandlare. Visst kan saker försvinna på posten, har tyvärr råkat ut för det själv någon gång.
Mvh/ Jocke
Skriv svar