Tp 4 och Tp 45 Beech 18 dekaler 1/72

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Tp 4 och Tp 45 Beech 18 dekaler 1/72

Inlägg av bergwall »

Hej!
Mats
Ok, låter intressant även om det inte kommer förverkligas den här gången. Jag kan höra av mig på e-mail.

Lennart
Na, Gripen ligger nog sist prioriterad (kanske märkligt då jag jobbar med grejorna själv) men jag trycker just nu en del siffror i gult F1281 (som kom 1964) och de tänkte jag följa upp med svarta och kronmärken (exakt när det blir låter jag vara osagt). Så Gripensiffror kanske kan komma så småning om också.

Jonas
Jag har haft tankar på att göra ett kombinationsark med ambulansflygplan, Goose, Norseman och Beech 18 i 1/48 men jag har kommit av mig och har dessvärre ganska mycket annat just nu så det dröjer nog ett tag till, absolut tidigast nästa år.

Infästningen mot kroppen utgörs av enkla pånitade beslag med ögla. De två benen som är fästa i landställinfästningen möts troligtvis i en punkt innanför plåten, kanske själva leden som stället roterar kring. Plåten som täcker schaktet/hålet är mest troligt inte de vanliga landställsluckorna utan en plåt särskillt anpassad för det här arrangemanget (annars skulle det vara ett hål där hjulet normalt "tittar ut"). Men jag har ingen klockren bild.

Hasse & Björn
Det var EDO7170 på B 17S provflygplan, om man använda samma på serieflygplanen ska jag låta vara osagt. På Tp 4 och Tp 45 använde man EDO 56-7850. Dessa finns i AML North American O-47A (72012) men stöttorna är lite väl långa på den. Jag har jobbat på att ta fram nya stöttor och detaljera flotörerna lite för att sedan gjuta upp dem i resin men jag tappade bort någon stötta och sedan har jag inte haft tid att fortsätta men det kommer troligtvis inom sinom tid.

Tack för uppskattningen!

Hälsningar
Robert
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Tp 4 och Tp 45 Beech 18 dekaler 1/72

Inlägg av Mats Averkvist »

bergwall skrev:Hej!
Mats
Ok, låter intressant även om det inte kommer förverkligas den här gången. Jag kan höra av mig på e-mail.

Hälsningar
Robert
Jag tar med till Open...
HasseL
Inlägg: 6
Blev medlem: 01 apr 2012, 22:23

Re: Tp 4 och Tp 45 Beech 18 dekaler 1/72

Inlägg av HasseL »

Jag kollade S17-flottörerna mot Karlströms ritning och de stämde hyfsat bra, längden korrekt men höjden något lägre än ritningen.
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Tp 4 och Tp 45 Beech 18 dekaler 1/72

Inlägg av Sten Ekedahl »

HasseL skrev:Jag kollade S17-flottörerna mot Karlströms ritning och de stämde hyfsat bra, längden korrekt men höjden något lägre än ritningen.
Lita inte alltför mycket på dessa ritningar. B.K. är tyvärr inte känd för att vara 100%-igt pålitlig. Ingen tillfällighet att hans ritningar ibland går under öknamnet "Karlström's Comics".
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar