Intresseanmälan förbeställning 1/24 J 26 Mustang-dekaler

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Intresseanmälan förbeställning 1/24 J 26 Mustang-dekaler

Inlägg av bergwall »

Hej,
Jag har fått möjlighet att trycka enstaka tryck med s.k. Digital Silk teknik. Då passade jag på att skala upp Mustangdekalerna till 1/24 om det skulle finnas intresse hos någon. Det blir dessvärre ganska dyrt, 450 kr för ett A4 som ser ut som arket nedan.
Bild
Det är ganska provisoriskt ihopplockat men är i stora drag som jag har tänkt mig. Några ord om Digital Silk i jämförelse med ett konventionellt tryck är att man först och främst inte får någon bärfilm utan man måste pensla (eller spraya kanske?) dekalerna med flytande dekalvätska. Den andra skillnaden är att trycket är aningenss tjockare än ett vanligt tryck.

Anmäl intresse genom att skriva något lämpligt till: robert@rbdstudio.se

Det är lite ironiskt att 1/32-dekalerna till Mustang inte finns färdiga än, men tryckaren har haft lite problem, nu har han lovat i slutet på januari.

EDIT 1: Upptäckte precis att jag inte lagt tråden i "Köp och sälj-forumet" som jag hade tänkt. Admin kan ta bort tråden om du/ni vill.
EDIT 2: Tack Admin

Hälsningar
Robert
Senast redigerad av bergwall den 11 jan 2013, 17:10, redigerad totalt 1 gånger.
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Intresseanmälan förbeställning 1/24 J 26 Mustang-dekaler

Inlägg av Mats Averkvist »

Får du klemt in dekaler för 26146 så skulle... ehh...du har serienumret med, men inte "6":orna och inte F 21-vapnet... Uhuu. Kan du...snälla..?

Och varför trycker du inte detta hos BOA? Hade inte det blivit både bättre och billigare?
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Intresseanmälan förbeställning 1/24 J 26 Mustang-dekaler

Inlägg av bergwall »

Ja, det finns några anledningar till att jag drar mig för att göra ett "riktigt" tryck för det här arket. Boa trycker max 20x20 cm, ett A4 är 210x 297 så det skulle krävas 1.5 tryck. Sedan kan man fråga sig hur stor marknaden är för J 26 i 1/24 och hur länge jag skulle kunna tänka mig sitta på lagret. Allting går ju att sälja över tillräckligt lång tid. Men att döma av min lilla galupp just nu så tror jag att jag står fast vid min uppfattning! Billigare har det inte blivit vad jag vet. Om någon har speciella önskemål om individer som redan finns på de andra Mustangarken så är det klart jag kan lägga ner lite tid på att gå dessa till mötes men jag hoppas "grundarket" ovan ska falla de flesta i smaken.

Hälsningar
Robert
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Intresseanmälan förbeställning 1/24 J 26 Mustang-dekaler

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag menar att det är förhandlingsbart om man vill trycka ett större ark hos dem. Det som annars går att göra är ju att skilja ut kronmärkena och flottiljsiffrorna på ett eget ark. Kanske de kan användas till andra flygplan...? (Vet inte om det är möjligt och har inte kollat Kronmärkt)
Skriv svar