Ubåt köpes

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Lennart

Ubåt köpes

Inlägg av Lennart »

Någon som har Revells typ XXI ubåt i skala 1/144 och kan tänka sig att sälja den.Hör vänligen av dig i så fall via mail eller Pm.MVH/ Lennart A
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Janne Nilsson »

Är det den som heter U99?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Janne Nilsson »

Såg nu efter koll att det inte är den.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Lennart

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Lennart »

Tack Janne,det har löst sig /MVH Lennart
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Andre B. »

Min blev stulen vid ett lägenhetsinbrott i Kalmar för tre år sedan tillsammans med en whiskysamling och en del annat. Tjuvarna slog dessutom sönder ett stor antal av mina övriga modeller. Kanske har någon sett en dylik ubåt i Kalmar? Hittelön för tips...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Robin Nilsson »

Vanliga tjuvar brukar inte slösa tid med att slå sönder endast för krossandets skull ......
Var det en värdefull whiskysamling eller kan man anta att det egentligen handlade om vandalism?
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Andre B. »

En köksrenovering pågick i lägenheten. Misstankarna pekade mot till hyresvärden eller dennes anställda. Helt klart någon som hade tillgång till nycklar och med sig barn upp i lägenheten. Ubåten var i utställningskvalité. Hade en komplett samling av Tamiyas 500 cc roadracingmodeller med. Alla var sönderslagna/sönderlekta. Det har inte varit lika roligt att bygga modeller efter det...
Behöver jag säga att polisen inte ens brydde sig om att komma?
Och jo, det handlade om single malt, 12 år och äldre. Gåvor jag fått av båtägare efter det jag hjälpt dem mer reparationer av deras segelbåtar...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Robin Nilsson »

En av orsakerna till att jag alltid är hemma de ytterst få gånger som hantverkare eller annat löst folk släpps in i min bostad.

Beklagar sorgen .../ Robin
Victor
Inlägg: 73
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:43

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Victor »

I know a guy who has a U- boat kit for sale.(The same I have too,U-481,assembled and painted,by Andrea...scale 1;32, 2 meters long)
If you are interested in this type of submarine,I can make some calls to ask him if the offer are still available,and the minimum price.
Victor
Inlägg: 73
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:43

Re: Ubåt köpes

Inlägg av Victor »

Andre B. skrev:Min blev stulen vid ett lägenhetsinbrott i Kalmar för tre år sedan tillsammans med en whiskysamling och en del annat. Tjuvarna slog dessutom sönder ett stor antal av mina övriga modeller. Kanske har någon sett en dylik ubåt i Kalmar? Hittelön för tips...
Sorry for your lost.If I can help you with anything,just tell me..For example some german U boat sailors,or ..machineguns..or ..You know better what you need.
For free,of course.
Skriv svar