Färdigbyggt och klart!

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Ylva
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 nov 2012, 21:43
Namn: Ylva Lindgren

Re: Färdigbyggt och klart!

Inlägg av Ylva »

Stellan! Jag har skickat ett PM hoppas att det kom fram. Inser att ditt "imorgon" är nu idag! Skickade mitt nummer!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färdigbyggt och klart!

Inlägg av Stellan »

Kontakt etablerad.
Stellan Schroeder Englund
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Färdigbyggt och klart!

Inlägg av Robin Nilsson »

Stellan: Inga trix och konstigheter på Månadens modellbyggare bara ;-)
Det är tillräckligt många som sett denna tråd för att modellerna ska bli igenkända .....
tjo / Robin
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Färdigbyggt och klart!

Inlägg av magnusf »

Lars (och alla andra med för den delen)! Den mystiska maskinen till höger om Lancastern i bild är nog ett hemmabygge med hopkombinerade bitar från skrotlådan. Jag tycker mig känna igen en Gladiator-vinge och eventuellt Ju 52 landställ. Vi får höra med Stellan för säker identifiering. Och kul att modellerna togs om hand.

Ylva! Vem är det som byggt? Även om det inte är "tävlingsmodeller" så är de byggda med både entusiasm och omsorg och de är ju många!

Hälsningar

Magnus
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färdigbyggt och klart!

Inlägg av Stellan »

Robin Nilsson skrev:Stellan: Inga trix och konstigheter på Månadens modellbyggare bara ;-)
Det är tillräckligt många som sett denna tråd för att modellerna ska bli igenkända .....
tjo / Robin
Mja, för att ingen modell ska känna sig utpekad hade Ylva redigerat bilderna lite. Men det är ju klart att det kan verka lite misstänkt om jag kommer med två hundra nya modeller i en stil som inte riktigt är min.
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färdigbyggt och klart!

Inlägg av Stellan »

magnusf skrev:Lars (och alla andra med för den delen)! Den mystiska maskinen till höger om Lancastern i bild är nog ett hemmabygge med hopkombinerade bitar från skrotlådan. Jag tycker mig känna igen en Gladiator-vinge och eventuellt Ju 52 landställ. Vi får höra med Stellan för säker identifiering. Och kul att modellerna togs om hand.

Ylva! Vem är det som byggt? Även om det inte är "tävlingsmodeller" så är de byggda med både entusiasm och omsorg och de är ju många!

Hälsningar

Magnus
Magnus, du är hur skarp som helst på flygplansidentifiering! "The Bastard" kommer nog att visas upp på sista månadsmötet. En stor del av modellerna tänker jag göra en liten "grej" av på 08 Open. Det är alldeles för mycket kärlek och omsorg dessa är byggda med för att de ska försnillas upp i styrénhimlen utan att visas upp. Just "The Bastard" är ihopsnickrad med mycket säker hand och ett duktigt öga för detaljer. Far och son ska ha modellerat ihop dessa. Enligt tidningshuvudet så är de väl förpackade 1970 och senast 1978 (någon som kommer ihåg Thorbjörn Fälldin, Kekkonen, massakrena i Kambodja, bilmärket VAZ...?).
Stellan Schroeder Englund
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Färdigbyggt och klart!

Inlägg av MiniStuff »

Stellan skrev:
magnusf skrev:Lars (och alla andra med för den delen)! Den mystiska maskinen till höger om Lancastern i bild är nog ett hemmabygge med hopkombinerade bitar från skrotlådan. Jag tycker mig känna igen en Gladiator-vinge och eventuellt Ju 52 landställ. Vi får höra med Stellan för säker identifiering. Och kul att modellerna togs om hand.

Ylva! Vem är det som byggt? Även om det inte är "tävlingsmodeller" så är de byggda med både entusiasm och omsorg och de är ju många!

Hälsningar

Magnus
Magnus, du är hur skarp som helst på flygplansidentifiering! "The Bastard" kommer nog att visas upp på sista månadsmötet. En stor del av modellerna tänker jag göra en liten "grej" av på 08 Open. Det är alldeles för mycket kärlek och omsorg dessa är byggda med för att de ska försnillas upp i styrénhimlen utan att visas upp. Just "The Bastard" är ihopsnickrad med mycket säker hand och ett duktigt öga för detaljer. Far och son ska ha modellerat ihop dessa. Enligt tidningshuvudet så är de väl förpackade 1970 och senast 1978 (någon som kommer ihåg Thorbjörn Fälldin, Kekkonen, massakrena i Kambodja, bilmärket VAZ...?).
Japp! Japp! Japp! Japp! Och vad gäller det sista så hade min mor en sådan... röd kombi, bastant sak i gjutjärn med rysk traktormotor. :)
Skriv svar