J 26 Mustangdekaler 1/72

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av bergwall »

Hej!
Nu är äntligen J 26 Mustang i 1/72 färdiga.
Del 1
Bild
Bild
Bild

Del 2
Bild
Bild
Bild

Del 3
Bild
Bild
Bild

Jag fick lite problem då tryckeriet tagit bort vita underprinten (därav fördröjningen) på de gula flottiljsiffrorna, varför jag fick trycka nya. De nya är aningens mörkare i tonen och kanske inte heller behövs på aluminium/silver-bakgrund men för de gröna flygplanen så råder jag nog att använda siffrorna på det lilla extraarket, kanske till och med lägga huvudarkets siffror ovanpå för att komma precis rätt i kulör med det gula i kronmärket (jag har inte själv provat men det borde fungera).

Som vanligt kan man beställa dekalerna genom rbdstudio.se. Maila eller använda Paypal.

Det finns även ett nytt ark med kronmärken till Mustang i 1/48 då jag fått önskemål att göra dem lite ljusare. Kan väl hålla med om att de kanske blev lite mörka även om både ljusa och mörka märken förekom.
Bild

Jag vill även passa på att tacka ni stadigt återkommande kunder, ni vet nog själva vilka ni är. Utan er skulle det inte fungera. Tack!

Fram emot årsskiftet kommer det även ske en liten prishöjning på övriga dekalark (10 - 20kr) så prissättningen är just nu inte helt kongurrent om man ser till de andra arken.

Hälsningar
Robert
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3654
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av magnusf »

Jag blev med Mustang (Airfix nya) på Wentzels i fredags. Sjukt vältajmat, det blir nog Blå Niklas...

/M
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av Anders_Isaksson »

Fina dekaler!
Även jag var i fredags förbi på W och införskaffade Airfix Mustang, kanske blir svensk märkning på den. :)
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av Niklas »

Robert, jag vill passa på att tacka för en otroligt snabb leverans av mina dekaler!

Beställde i söndags kväll, hade dekalerna igår. Kanon! Nu ska jag bara bygga klart min Hasegawa-Musse, i väntan på Airfix dito, som ligger i postgången... :)

Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3654
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av magnusf »

HNiklas!

Då har jag ett visst försprång: jag har både dekalerna och Mussen :-) !
/M
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av Björn Fransson »

Märkligt, även jag var på Wentzels i fredags och stod och klämde på Mussen. Märkligt nog lade jag tillbaka den på hyllan och köpte en Spitfire XII istället. Man upphör aldrig att förvånas över sig själv. Priset var ju inte direkt avskräckande, så varför köpte jag inte båda? :?:
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av bergwall »

Kul med tillropen! Nästa projekt bli såklart Mustang 1/32 och S 31 Spitfire i samma skala.

Hälsningar
Robert
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3654
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av magnusf »

Jag har en viss förståelse för dig Björn: finns få saker som rockar så som en Spit XII. Men som du själv skriver så behöver väl inte det ena utesluta det andra :-) ?

/M
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av Niklas »

magnusf skrev:HNiklas!

Då har jag ett visst försprång: jag har både dekalerna och Mussen :-) !
/M

Min Musse kom idag Magnus, så du ligger förhoppningsvis inte så många dagar före...! ;)
Tar du med dig din till C4 förresten? Jag tänkte försöka få med min dit, men vi får se vad tiden räcker till... :roll:

//N
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3654
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: J 26 Mustangdekaler 1/72

Inlägg av magnusf »

Förutsatt att jag kommer ner till C4 (vilket jag verkligen hoppas men man rår inte över allt här i världen) så ska den absolut med. Mer komplicerat bygge än så är det inte :-)

/M
Skriv svar