Coming soon: Svenska dekaler till 1/32 J 11 Fiat CR.42

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Coming soon: Svenska dekaler till 1/32 J 11 Fiat CR.42

Inlägg av Johan Elvin »

Skulle också kunna tänka mig ett dekalark.
Trots att det inte är i den skala jag för tillfället bygger så kan det ju bli det i framtiden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
AndersN

Re: Coming soon: Svenska dekaler till 1/32 J 11 Fiat CR.42

Inlägg av AndersN »

Tack Henrik!

Givetvis inget bindande, vill bara ha idé om det behövs 25, 50 eller fler ark!

/Anders
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Coming soon: Svenska dekaler till 1/32 J 11 Fiat CR.42

Inlägg av Mats Averkvist »

Ett på mig också tack!
AndersN

Re: Coming soon: Svenska dekaler till 1/32 J 11 Fiat CR.42

Inlägg av AndersN »

Kronmärkena som följer med Silver Wings byggsats är inte mycket att hurra för...
Bild
Ett hjärtligt tack till Herr Bergwall för kronmärkena. Färgerna blir dock snarlika.
Sundelin
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 jan 2012, 17:31
Namn: Sten Sundelin
Kontakt:

Re: Coming soon: Svenska dekaler till 1/32 J 11 Fiat CR.42

Inlägg av Sundelin »

Hej!
Kan du kontakta mig på nordecllc@aol.com, är du snäll? Jag kan tänkas vara intresserad av ett antal (ett för eget bruk vet jag hursomhelst att jag vill ha, fick precis byggsatsen i posten).

Tips; Du kanske skall överväga att trycka dubbla antalet 'halvark', dvs ark med halva antalet kronmärken, siffror, etc. Så får du upp volymen och ner priset (kanske, jag inser att ett par av dekalerna blir dubbla om man gör på det viset). Sedan lägger du helt enkelt med två ark i varje påse - så gör jag med mina kronor i 1/32, dels blir det lite billigare och dels så passar de i mina standardpåsar.

Lycka till !

MVH
Sten Sundelin
Flying Colors Aerodecals / Nordec LLC
USA
AndersN

Re: Coming soon: Svenska dekaler till 1/32 J 11 Fiat CR.42

Inlägg av AndersN »

Sundelin skrev: Tips; Du kanske skall överväga att trycka dubbla antalet 'halvark', dvs ark med halva antalet kronmärken, siffror, etc. Så får du upp volymen och ner priset (kanske, jag inser att ett par av dekalerna blir dubbla om man gör på det viset).
Hej och tack för tipset. Jag har redan övervägt och provat anpassa allt till 2x10x20, men det får inte plats (om jag inte tar bort div siffror eller nåt annat kanhända onödigt, typ m/37(?). Nej, jag själv kommer vilja göra en m/37, så det blir kvar. Enligt uppgift blir centreringen sämre på högersidan (därför bara enfärgade siffror o dyl där), som förmodligen just därför knappt påverkar totala priset så det finns heller inte mycket att spara.

Ärligt talat hade jag aldrig vågat hoppas på att "så många" skulle visa intresse för detta, jag vet hur pass få som bygger 1/32 och bara en bråkdel av dessa bygger svenskt. Så vad gäller priset får vi se vad som hänt när allt är klart :)

/Anders
Skriv svar