Thomas Hobby Hörn i Danholn

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Thomas Hobby Hörn i Danholn

Inlägg av tiking »

Bara lite PR för en andra modellbyggare och vän, Thomas Halvarsson, som delar sin hobbybutik med ett annat företag, som heter Göranssons färg AB, i Danholn, utanför Falun, i Sverige. Jag har köpt många modeller av honom, samt föremål för att måla rummen i mitt hus, eftersom han delar sin butik tillsammans med en färgbutik. Ägarna är mycket vänliga och alltid hjälpsamma. Thomas är en av få små modellföretag kvar i Sverige, som säljer 'of the shelve'. Så jag tänkte ge honom några rekvisita för det fantastiska arbete han gör. Jag känner många som har rest från andra delar av Sverige till den lilla staden Falun för att köpa modeller, färger och tillbehör av honom. Så för de svenska modellerarna där ute, när som helst du är i Dalarna, kom förbi och kolla in hans samling. Du kan till och med visa upp dina modeller om du vill i en glashylla.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
Jan Gaude
Inlägg: 551
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Thomas Hobby Hörn i Danholn

Inlägg av Jan Gaude »

Härligt med ”fysiska” hobbybutiker…😃
Jag var på 1-veckas semestertur runt Dalarna i somras och passade på att titta in hos Göranssons Färg för 1:a gången.
Trevlig butik och trevlig personal.
Tyvärr var det bara jag själv där som var och rotade bland allt plast.
Hade varit roligt om man träffat på andra byggare där också.
Men jag kom ändå ut nöjd därifrån, trots jag blev av med lite över 1000-lappen. Det blev en liten Humber Mk.II i 1:76 och färger, lim och dekaler. Vi behöver ju stötta alla våra lokala handlare…☺️
Rekommenderar också det här stället.
Det står ett ”byggbord” mitt bland alla modellhyllor.
Så jag misstänker att det kan vara lite byggträffar där, då och då…😃

Mvh / Janne
https://ipmsuppsala.se/
Bilagor
4BD64E72-AC1D-4ACF-9756-57EC7C85B80A.jpeg
4BD64E72-AC1D-4ACF-9756-57EC7C85B80A.jpeg (3.23 MiB) Visad 2207 gånger
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Thomas Hobby Hörn i Danholn

Inlägg av Lurifax »

Mycket trevligt att se. Kul att se att det fortfarande finns hobbybutiker. Här i Malmö fanns det minst tre butiker under förra seklet, och en del välsorterade leksaksaffärer. Nu finns bara Model-craft kvar. Det är en bra butik om än lite trång (om man ätit lite för mycket när man besöker den :) ). Jag försöker handla där så mycket jag kan. Tyvärr finns det mycket man bara kan handa på nätet. Utbudet på modellprylar idag är enormt så butiker kan omöjligt hålla allt i lager.
holst

CU@C4
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Thomas Hobby Hörn i Danholn

Inlägg av tiking »

Lurifax skrev: 10 aug 2021, 10:08 Tyvärr finns det mycket man bara kan handa på nätet. Utbudet på modellprylar idag är enormt så butiker kan omöjligt hålla allt i lager.
Det är sant.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
Skriv svar