S: Modeller

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

S: Modeller

Inlägg av denstore »

Trumpeter 1/350 U.S.S North Carolina + Lion Roars uppgradering.
600kr för enbart fartyget, 1000kr med uppgraderingssetet.

Trumpeter 1/350 U.S.S Saratoga + Gold Medal Models ets + Toms Modelworks ets.
600kr utan etset, 1100kr med.

Bronco 1/35 'Buffalo' 6x6 MPCV w/Slat Armor & Spaced Armor
400kr

Accurate Miniatures 1/48 B-25B Mitchell
300kr
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: S: Modeller

Inlägg av Joakim Hultman »

Hej!

Framgår det av beskrivningarna om Saratoga går att bygga som hon såg ut från 1941 och framåt?

Utifrån vad jag kan hitta om byggsatsen på nätet så antyds det att det bara är så som hon såg ut före kriget som det går att bygga modellen (utan allt för stora ingrepp)?
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: S: Modeller

Inlägg av denstore »

Joakim Hultman skrev: 24 maj 2021, 20:37 Hej!

Framgår det av beskrivningarna om Saratoga går att bygga som hon såg ut från 1941 och framåt?

Utifrån vad jag kan hitta om byggsatsen på nätet så antyds det att det bara är så som hon såg ut före kriget som det går att bygga modellen (utan allt för stora ingrepp)?
Jag skulle tro att man kan bygga henne som januari 1942 utan för mycket krångel. Efter det bytte man ut 8-tumsartilleriet till 5.25” luftvärn med mera. Man byggde även om henne under vattenlinjen någonstans där.
Men fram till dess såg hon nog ut ungefär som i lådan. Nyare flygplan 1941-42 dock.
Jag har en kund som ska kolla upp möjligheterna att få modellen transporterad till Belgien, men han ger besked i morgon.
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: S: Modeller

Inlägg av denstore »

Belgaren verkade inte hitta något vettigt sätt att få modellen, så den finns kvar.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: S: Modeller

Inlägg av Joakim Hultman »

Utifrån vad jag kunnat läsa mig till så genomfördes större modifieringar av Saratoga i november -41. Så jag avstår tyvärr denna gång.
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: S: Modeller

Inlägg av denstore »

Joakim Hultman skrev: 27 maj 2021, 09:53 Utifrån vad jag kunnat läsa mig till så genomfördes större modifieringar av Saratoga i november -41. Så jag avstår tyvärr denna gång.
Inga problem.
Kanske det skulle vara lättare att utgå ifrån Lexington om man vill bygga en senare. Men senare än slutet på 1942 lär bli svårt att få till. Då ska man bygga om hela flygdäcket, sänka ner överbyggnaden, byta det mesta av luftvärnet och lägga till "bulan" på styrbordssidan.
Skriv svar