Köpes: Vettig Airbrush för nystart

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Johan Kjellin
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 mar 2012, 21:10

Köpes: Vettig Airbrush för nystart

Inlägg av Johan Kjellin »

Hej!
Har hittat tid (!) för att återuppta mitt modellbyggande igen mitt i den kaotiska vardagen med hus och familj. Letar nu efter en vettig allround airbrush, toppmatad med bra nål. Hade en Badger innan som brorsan tog tyvärr. Har ni någon liggandes, oavsett märke, så skicka ett svar eller mejl på kjellinjohan@hotmail.com

Hälsningar, Johan
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Köpes: Vettig Airbrush för nystart

Inlägg av Urban Gardini »

Jag har en Badger Krome som jag ska sälja! Både 0,21 och 0,33 mm uppsättning. En liten krök på 0,21 mm nålspets som kanske kan gå att böja till men annars så är nålarna billiga. Nu tycker jag dock att 0,33 mm är den uppsättning som passar bäst till Krome.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Johan Kjellin
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 mar 2012, 21:10

Re: Köpes: Vettig Airbrush för nystart

Inlägg av Johan Kjellin »

Urban Gardini skrev: 26 apr 2021, 23:34 Jag har en Badger Krome som jag ska sälja! Både 0,21 och 0,33 mm uppsättning. En liten krök på 0,21 mm nålspets som kanske kan gå att böja till men annars så är nålarna billiga. Nu tycker jag dock att 0,33 mm är den uppsättning som passar bäst till Krome.
Trevligt! Ingår färgkopp? Slang? Söker helst ett helt ”paket” så man slipper komplettera. Vad vill du ha för den? Du kan svara i Mail också om det passar bättre.
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Köpes: Vettig Airbrush för nystart

Inlägg av Urban Gardini »

Ingen slang, ej heller någon kompressor. Färgkoppen är integrerad i kroppen och det är varianten med normal storlek på färgkoppen. Metallock till koppen ingår och jag skickar även med en 2,7 snabbkoppling (Iwata/H&S standard). Prismässigt så räknar jag bort 0,21 mm pryttlarna även fast jag skickar med dem på grund av den minimala kröken. 1250:- inklusive spårbar frakt med Postnord. Lämplig slang är antingen en enkel slang från Badger då du då har samma gäng eftersom Badger har en egen standard eller en slang från H&S eller Iwata med snabbkoppling. Mitt råd är att gå på en H&S slang med snabbkoppling då du då enkelt lossar sprutan från slangen när det behövs. Iwata är dyrare. Packningar och sånt är bra och sprutan har PTFE-packningar så du kan köra all färg som hör till hobbyn genom sprutan utan att riskera något.
P4260589.JPG
P4260589.JPG (6.09 MiB) Visad 3063 gånger
P4270594.JPG
P4270594.JPG (6.16 MiB) Visad 3063 gånger
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Johan Kjellin
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 mar 2012, 21:10

Re: Köpes: Vettig Airbrush för nystart

Inlägg av Johan Kjellin »

Fortsätter på PM
Skriv svar