Aeroclub (vitmetall) propellrarar önskas.

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Aeroclub (vitmetall) propellrarar önskas.

Inlägg av Spad16 »

Är det nån som har gamla vitmetall propellrar och motorer att sälja eller byta? Aeroclub är väl det vanligaste märket. Det gör inget om motorn saknas i påsen, det är propellrarna jag är ute efter. Gärna 2-bladiga till Wright eller P&W 30-tals motorer, men allt är av intresse, de går att slipa om till rätt form. Jag byter mot alla möjliga byggsatser, tillbehör eller pengar!
Hälsningar Neil
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Aeroclub (vitmetall) propellrarar önskas.

Inlägg av denstore »

Spad16 skrev: 06 jan 2021, 09:15 Är det nån som har gamla vitmetall propellrar och motorer att sälja eller byta? Aeroclub är väl det vanligaste märket. Det gör inget om motorn saknas i påsen, det är propellrarna jag är ute efter. Gärna 2-bladiga till Wright eller P&W 30-tals motorer, men allt är av intresse, de går att slipa om till rätt form. Jag byter mot alla möjliga byggsatser, tillbehör eller pengar!
Hälsningar Neil
Nu har jag visserligen inga propellrar till dig, men du kanske skulle ange skala? Du bygger väl mest 1/72 om jag minns rätt?
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Aeroclub (vitmetall) propellrarar önskas.

Inlägg av Spad16 »

Ja, Du har rätt, glömmer alltid att säga att det är 1/72 som gäller. Fast en liten 1/48 propellor går att slipa till en stor 1/72, tar bara lite tid, andra hållet skulle vara svårare!
/Neil
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Aeroclub (vitmetall) propellrarar önskas.

Inlägg av kai »

Är det här stället nåt du provat? http://www.joesmodels.com/AEROCLUB_72_PROPELLERS.htm
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Aeroclub (vitmetall) propellrarar önskas.

Inlägg av Spad16 »

Tack Kai, Jag jag har sett att Joe har en hel del, men jag hoppades på att byta till mig. Och inte köpa i USA, och absolut inte av Joe, jag blev utskälld av honom en gång för att vara kommunist. Kommer inte ihåg vad jag hade sagt, men jag tror att det räckte att vara från Sverige!
Kingkit har också en del, men inget som passar.
/Neil
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Aeroclub (vitmetall) propellrarar önskas.

Inlägg av kai »

Aaaah, på så vis. Då tar vi kommunister och letar efter nån annan källa – jag skulle också vilja ha några propellrar…
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Aeroclub (vitmetall) propellrarar önskas.

Inlägg av Spad16 »

:-) Jag måste erkänt nåt lite dumt, jag behövde en propellor till en Travel Air R mystery ship. Deknos resinbyggsats, och den är ganska bra, inte perfekt, en hel del bekymmer på vägen, men grunden finns där, och jag är väldigt nöjd med resultatet. Ett av flera fel är att propellern är alldeles för kort, men nu kommer det dumma, jag letade i mina egna gömmor och hittade inte bara inte bara en Aeroclub Wright wirlwind med Hamilton standard propellor, utan två! Helt perfekt till Travel Air!
Men jag vill fortfarande ha fler om någon har några som bara ligger. När jag letade efter dekaler till propellorn, så hittade jag också massor som jag glömt, t.ex. P-51, S31, Viggen, Hurricane och Blenheim, ifall det kan locka nån med överskotts Aeroclub, 1/72 förstås.
/Neil
Skriv svar