Sökes: Gloster Meteor III 1:72

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Frasse
Inlägg: 183
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Sökes: Gloster Meteor III 1:72

Inlägg av Frasse »

På Kingkit.co.uk finns det flera "begangnade" om du vill skicka efter från England. Göran
Paint it black ! :twisted:
Gabriel
Inlägg: 642
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sökes: Gloster Meteor III 1:72

Inlägg av Gabriel »

Rebell verkar ha MPM's Meteor Mk III hemma. Det är en kortseriemodell men utan tvekan bättre detaljerad än en gammal Airfix.
https://www.rebell.com/gloster-meteor-mk-iii.html

/Gabriel
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Sökes: Gloster Meteor III 1:72

Inlägg av kai »

Dessutom så verkar de bara ha den helt vita versionen, som tillkom senare som identifiering för att undvika beskjutning från de egna trupperna.
Jag är ute efter den kamouflagemålade varianten.
Du vet att du får bestämma själv vilken färg du målar i? :P

Mera seriöst: Om det är dekalalternativen du är orolig för så är de samma oavsett målningen – man målade bara över det grå-gröna kamouflaget med vitt.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Sökes: Gloster Meteor III 1:72

Inlägg av magnusf »

Morgan! Special Hobbys Meteorer är fina och lättbyggda modeller och inte speciellt komplicerade alls. Jag har byggt två, ingen trea men väl en T.7 en F.8 (det står Xtrakit på lådorna men det är Special Hobbys modeller i dem). Jag tycker absolut du ska satsa på Special Hobby om du inte lyckas snubbla över Cyber Hobbys F.3 för en billig peng någonstans. Jag har haft den men den såldes av i en gallring för några år sedan, annars hade den varit din! Airfixen tycker jag inte är något jättebra alternativ, den är en gammal Airfix med allt vad det innebär.

Hälsningar

Magnus
Skriv svar