Med tanke på...

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Med tanke på...

Inlägg av Janne Nilsson »

..vår spanske vän Victor här nedan så kan jag säga att jag beställde ett kit av honom i förra veckan. Tror jag satte in pengarna i Tisdags, via Paypal och igår hade jag paketet. Väl förpackat och adresserat. Alla delar var med. Däremot saknades orginalasken precis som på bilden. Priset var hälften av katalogpriset och så tillkom frakten.

Om någon har funderat eller tvekat.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Med tanke på...

Inlägg av Emil_Juhl »

Tack för infon Janne!

Har själv gått och funderat lite på hans produkter.
Mvh
Emil Juhl
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Med tanke på...

Inlägg av Lurifax »

Janne Nilsson skrev:..vår spanske vän Victor här nedan så kan jag säga att jag beställde ett kit av honom i förra veckan. Tror jag satte in pengarna i Tisdags, via Paypal och igår hade jag paketet. Väl förpackat och adresserat. Alla delar var med. Däremot saknades orginalasken precis som på bilden. Priset var hälften av katalogpriset och så tillkom frakten.

Om någon har funderat eller tvekat.

Janne Nilsson
Jag håller med Janne. Jag har samma goda erfarenehet. Jag är nu lycklig ägare till en kartagisk stridelefant (va f-n jag nu ska med den till, eventuellt konverterra den till en seleucidisk stridselefant? :D )
holst

CU@C4
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Med tanke på...

Inlägg av Lurifax »

ztriker skrev:Det osar ju piratkopior men å andra sidan så säger han väll inget i annonsen om något märke?
Nej, han nämner inget märke men han använder bilder på modellerna som föreställer "märkesmodeller". Dock är jag lite tveksam till om det verkligen är kopior. Hans sortiment är för spretigt. Jag tror att han är en gammal samlare som nu säljer av sitt förråd i krisens Spanien. Men jag vet såklart inte ...
holst

CU@C4
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Med tanke på...

Inlägg av Janne Nilsson »

ztriker skrev:Det osar ju piratkopior men å andra sidan så säger han väll inget i annonsen om något märke?
Få gör piratkopior i metall, om ens någon. Dessutom är många av objekten påbörjade. Han finns i Spanien liksom Andrea som står för det mesta av hans utbud. Möjligen har han kunna köpa direkt från frabriken till bra pris? Jag skulle bli mycket förvånad om det rör sig om piratkopior.

Hade inte du piratkopia ute på Tradera av en Youngbyst för ett tag sen?
Jag håller med Janne. Jag har samma goda erfarenehet. Jag är nu lycklig ägare till en kartagisk stridelefant (va f-n jag nu ska med den till, eventuellt konverterra den till en seleucidisk stridselefant? :D
Så det var där den hamna? :lol: Skulle just kolla upp vad han skulle ha för den nu när första leveransen gick bra. Men då vet jag, att bara jag överlever dig så kan jag få den till ett bra pris. :twisted:

Vad fick du ge för den?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Med tanke på...

Inlägg av Lurifax »

Janne Nilsson skrev:
ztriker skrev:Det osar ju piratkopior men å andra sidan så säger han väll inget i annonsen om något märke?
Så det var där den hamna? :lol: Skulle just kolla upp vad han skulle ha för den nu när första leveransen gick bra. Men då vet jag, att bara jag överlever dig så kan jag få den till ett bra pris. :twisted:

Vad fick du ge för den?

Janne Nilsson
Försökte skicka detta via PM men det fungerade såklart inte ....

Jag gav c:a 1200 för den inklusive frakt. Den vägde 2,5 kilo! Det är ingen toppenmodell men den enda sitt slag. Figurerna är fina men elefanten är sådär, konstig hud. Dessutom ser det ut att vara en indisk elefant. Kartagerna använde med största sannolikhet nordafrikanska elefanter, något mindre än indiska. Förmodligen hade de inte heller torn. Men man kan konvertera den till en elefant från Alexenaders tronföljdskrig.

Jag ska testamentera den till dig. :D

Vad köpte du själv?
holst

CU@C4
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Med tanke på...

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag tog setet med Don Quijote och Sancho Panza till häst. 45:- € + 15:- € frakt.

http://www.andrea-miniatures.com/images ... S12-04.JPG

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Med tanke på...

Inlägg av Plasticbattle »

Köpte från honom tidigare i vecken och fått hem den idag. Seriös säljare som jag gärna handlar av igen. Köpte Andreas "Barbarians are coming!". :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Med tanke på...

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva att du skriver på svenska, Frank! :D

Får jag se den färdig nästa helg?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Med tanke på...

Inlägg av Plasticbattle »

Färdig nästa helg??? Some du vet ...jag är en samlare nuförtiden!! :lol:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Skriv svar