Humbrolfärger köpes

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
kimskarby
Inlägg: 63
Blev medlem: 08 dec 2017, 14:05
Namn: Kim Skarby

Humbrolfärger köpes

Inlägg av kimskarby »

Hej,

Eftersöker Humbrol enamel-färger i varierande färger. Främst nr 116, 87, 77, 11, 33 och 56 :D

Mvh Kim
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3625
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av magnusf »

Om ingen har ett gäng här att sälja till dig så verkar de finnas tillgängliga här: http://www.konstnarscentrum.se/index.php

Hälsningar

Magnus
kimskarby
Inlägg: 63
Blev medlem: 08 dec 2017, 14:05
Namn: Kim Skarby

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av kimskarby »

Tack Magnus, men deras webshop ligger nere just nu och efter samtal så får/kan dem inte sälja Humbrolfärger.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3625
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av magnusf »

Vilken luring! Jag blev så glad när det fanns en välfylld webshop och man kunde klicka. Det är kanske faktiskt så att det inte går att få tag på i Sverige längre som det var tal om för ett halvår sedan eller så, Dekorima här i Stockholm har alltid haft ett välfyllt ställ men de har inget kvar heller.

Gör ett försök här också: https://www.autopartner.se/ Det ser lovande ut men vet inte om man kommer hela vägen till beställning!

Hälsningar

Magnus
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av Björn B »

Som jag sagt tidigare så undrar jag om Humbrol kommer att göra en comeback på svenska marknaden. Det är ju samma distributör som Revellfärgerna och när nu butikerna "tvingats" att gå över till Revell tror jag inte att många byter en gång till
kimskarby
Inlägg: 63
Blev medlem: 08 dec 2017, 14:05
Namn: Kim Skarby

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av kimskarby »

Tack återigen Magnus för tipset men dem har inte enamel i sitt utbud, bara acrylic.
kimskarby
Inlägg: 63
Blev medlem: 08 dec 2017, 14:05
Namn: Kim Skarby

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av kimskarby »

Björn B skrev: 10 mar 2023, 10:26 Som jag sagt tidigare så undrar jag om Humbrol kommer att göra en comeback på svenska marknaden. Det är ju samma distributör som Revellfärgerna och när nu butikerna "tvingats" att gå över till Revell tror jag inte att många byter en gång till
Jag är också rädd för det, vilket blir lite problematiskt för en trög och trogen Humbrol-kille som jag. Har provat Revells färger och är inte alls lika nöjd samt att deras antal färger är ungefär hälften av Humbrols. Men allt handlar nog om smak och tycke i sådana här fall.

Mvh Kim
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3625
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av magnusf »

Kim! Ledsen att jag lurade dig två gånger, sorry :D !

Hälsningar Magnus
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av Plasticbattle »

Har provat Revells färger och är inte alls lika nöjd samt att deras antal färger är ungefär hälften av Humbrols. Men allt handlar nog om smak och tycke i sådana här fall.
Some Humbrols are not great straight from the tin either. I solve this by adding oil colours into the mix. Much better pigment and great for painting - use Humbrols enamel thinner to thin to preferred consistency. With a basic paint set, and adding oils, you can increase the colour range dramatically. I use W&N and Abteilung 502 oils for this. :shock: :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Humbrolfärger köpes

Inlägg av Urban Gardini »

Testa att gå över till Tammys enamelfärger. De är riktigt fina. Super-Hobby och Plastmodel.pl brukar ha fullsortering av dem.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar