Resultatet av extra årsmötet idag

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av Stellan »

Nyss avslutades IPMS Stockholms extra årsmöte. Dagordningen innehöll en huvudpunkt och den behandlade det ordinarie årsmötets beslut om att utreda möjligheterna för föreningen att skaffa en egen mötes- och bygglokal.

Resultatet av det extra årsmötet blev i korthet att IPMS Stockholm kommer att skaffa en egen lokal.

Resultatet betyder bland annat att IPMS Stockholm inte kommer att behöva fundera mer på förändringen av förutsättningarna på Midsommargården.

En arbetsgrupp bildades ävenså för att dra upp riktlinjer för användandet av lokalen, inventarier, uppfräschning och annat praktiskt. Gruppen består för närvarande av Janne Nilsson, Lars Befring, Olle Lindau, Jonas Nyström och Brian Kuehn.

Styrelsen återkommer med detaljer framöver.


Stellan Englund
Ordförande IPMS Stockholm
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av Sten Ekedahl »

Erbjuder mig direkt att donera en Ikea-byrå till möblemanget. Finns hemma hos mig för avhämtning.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av olindau »

Tack Sten.
Vi kommer att behöva allt vi kan lägga vantarna på !
Vi återkommer när det blir dags att skaffa möbler.

/Olle
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av Stellan »

Ja, tack för erbjudandet. Skulle någon ha ett smärre lager av stapelbara stolar och några bra bord exempelvis så kommer det nog att bli ett bra tillskott. Konsolhyllor kan nog också tänkas gå åt. Usch, tänker på de mängder av möbler som vi gjorde oss av med när vi flyttade min arbetsplats för några år sedan. Men då fanns ju inte behovet... Nåja.
Stellan Schroeder Englund
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av Janne Nilsson »

Det kommer nog fler tillfällen.

Ser att det finns rätt mycket som bortskänkes mot avhämtning eller ibland annonskostnad på blocket.

Jag tror vi skall vara kräsna. Dvs bestämma en plan för hur vi vill ha det och vad som behövs och sen försöka hitta sånt som passar in i det.

Givetvis har jag förståelse för att man vill komma igång så snabbt som möjligt. Men man får tänka på att det kan krävas ett skåp för att hämta det som skänks bort.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av Stellan »

Absolut ska vi vara kräsna, vi vill ju ha en trevlig och funktionell miljö att vistas i under många och långa möten. Tror inte heller att det krävs mängder av möblemang men det ska vara rätt grejor som håller. Men innan vi kommer så långt finns det annat som måste göras först.
Stellan Schroeder Englund
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av Ulf Lundberg »

Bordsskiva och bockar bortskänkes mot avhämtning innan 130728

Uffe
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av Stellan »

Ulf Lundberg skrev:Bordsskiva och bockar bortskänkes mot avhämtning innan 130728

Uffe
Storlek? Antal?
Stellan Schroeder Englund
ecafrze
Inlägg: 138
Blev medlem: 08 feb 2012, 13:16

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av ecafrze »

Jag har ett par kontorshyllor som jag kan tänka mig att skänka bort (mot avhämtning). Jag kan maila över exakta mått och bilder om jag bara vet vem som vill ha dem!
_________________________
Fredrik Zetterberg

Plastmodeller är inte en hobby - det är en livsstil
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Resultatet av extra årsmötet idag

Inlägg av Stellan »

Tack Fredrik. Vi väntar dock ett tag med inredningen, allt är inte klart ännu med lokalen.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar