Figurmålningskurs. Intresse.

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av Janne Nilsson »

Hej!

Det har varit en del medlemmar på mig till och från som sagt sig vara intresserade av en kurs i figurmåleri från grunden.
Om intresse finns och jag får hjälp att ordna lokal kan jag tänka mig att hålla ungefär samma kurs som jag höll för några år sedan. Även nu under IPMS Stockholms paraply.

Sessioner om ca 3-4 timmar vid 4-6 olika tillfällen.
Det kommer att utgå från akrylfärger och våtpallett.

Det kommer att bli teori, demonstration och prova på själv under handledning. Det kommer också att bli hemuppgifter.
5-10 platser.

Det enda jag kräver förutom parkering är att deltagarna är intresserade, är där för att lära sig och dyker upp på majoriteten av tillfällena.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av magnusf »

Kör du kursen så kommer jag och går om den! Med stort intresse och glädje!

Kan rekommendera denna till ALLA som har det minsta intresse av figurmålning. Även om du inte efter kursen skulle hugga på detta till 100% och konvertera helt till figurmålning så lär du dig mycket om färger och målningsteknik och har väldigt kul längs vägen!

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av Anders.Edblad »

Toppen! Jag kommer.

Anders Edblad
Ola K
Inlägg: 23
Blev medlem: 30 apr 2018, 10:47
Namn: Ola Kjellberg

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av Ola K »

Ja vad skojigt med figurmålningskurs. Gick den med Janne 2016 och lärde mig jättemycket. Om lokal behövs så kan det säkert ordnas även i Kristineberg genom Drabantens tillgång till Sveroks lokal (tex om Fruängslokalen inte skulle funka när kursen är tänkt att gå, men Fruängslokalen är dock större och bättre om det blir stort intresse). Vi får diskutera igenom detta, men kan finnas en reservlokal, men vi måste då följa Sveroks regler, ibland är flera föreningar där samtidigt och bokar olika rum, så det blir mer bökigt.

IPMS medlemmar ska ju ha företräde till kursen, men om platser behöver fyllas,så kan jag kontakta IPMS systerföreningar Drabanten och Carolinen och erbjuda möjlighet att gå figurmålningskursen.

Hör av er med tankar kring detta! När är det möjligt att kursen kan äga rum? Hösten 2023 med start i början av oktober?

Mvh
Ola
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av Janne Nilsson »

Tänkte mig lördagar eller söndagar, 12-16.
Jag tror att det blir lämpligt att lägga den under veckorna 34-40?

Kan tillägga att det behövs någon skärm, projektor eller liknande så jag kan köra Powerpoint.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av Rickard Malmborg »

Hejsan,

Jag är också intresserad!

Jag har hört så mycket positivt från de som varit med tidigare på din figurmålningskurs så jag vill jättegärna vara med.

Med vänlig hälsning
Rickard
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av Urban Gardini »

Synd att man har så långt till huvudstaden då detta är något som jag verkligen behöver. Nåja, jag får kämpa på själv med mina figurer, dock ingen på G just nu.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Morgan
Inlägg: 213
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av Morgan »

Jag säger samma sak som Urban: Jag skulle jättegärna vilja vara med, men det går inte ekonomiskt att åka mellan Jönköping och Stockholm bara för en figurmålningskurs skull.

Tyvärr...

Vänligen, Morgan
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av kai »

Då ställer vi oss frågan – kan vi göra detta som en distanskurs? Kräver lite arbete med kameror, ljus och ljud, men skulle göra det tillgängligt för fler.
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Figurmålningskurs. Intresse.

Inlägg av Janne Nilsson »

Det enda jag kan säga är att jag varken har utrustning eller kompetens. Om sen någon är villig att rodda det hela ser jag inget hinder,

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar