Vädrad möteslokal

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Vädrad möteslokal

Inlägg av Stellan »

I Stockholm har regnet vräkt ned under ett par timmar eller så och nu är föreningens lokal vädrad med en rejäl dos wash....

Regnvattnet har fyllt hela utrymmet mot dörren och bildat en sjö på ungefär en halvmeters djup, jag vadade en bit i sörjan, ute på parksidan. Inne i lokalen kunde jag se hur vattnet blänkte på golvet så man kommer troligtvis få sanera eländet då vattnet lär fortsätta sippra in ordentligt under natten.

Nere i källaren där vi förvarar saker är det dock torrt ännu så länge.
Bilagor
20210612_190208.jpg
20210612_190208.jpg (3.79 MiB) Visad 5225 gånger
20210612_190220.jpg
20210612_190220.jpg (3.08 MiB) Visad 5225 gånger
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av Joakim Hultman »

Jösses! :o
hanfeh
Inlägg: 599
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av hanfeh »

Tråkigt, tråkigt. Kan ta tid med sanering. Fick mer än 60 mm på Mörkövägen. Regnmätaren full.
Är väl en dagvattenbrunn som satts igen.
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av Stellan »

Kollade nu innan mörkret satt in. Vattnet har sjunkit undan men det är blött på golvet förbi soffgruppen men inte ända till biljardbordet. Brunnen utanför lokalen var igenproppad med nedspolat junk och gräsklipp från igår... Men med de enorma massor av regn som öste ned under ett par timmar så vet jag inte om det spelade någon roll då rampen och den nedsänkta(!) dörren ändå knappast stoppat insipprandet utan ändå lett ned vattnet. Inget vatten i föreningens källarutrymme. Tur att jag tog de gamla skorna på mig idag.
Stellan Schroeder Englund
mivan
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 maj 2016, 08:42
Namn: Mikael Vannestam

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av mivan »

Du är väderbiten du, Stellan!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av Stellan »

Självklart, Micke!

Nu ska vi se....vem är det som bygger möteslokalen som diorama här på forumet? Lämpligen tillförs en dos vatten på golvet om man vill uppdatera "inredningen".
Stellan Schroeder Englund
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av Lerxzt »

Jösses, ser ut som nedgången och dörren placerats precis vid en lågpunkt.. Tror det var Johannes som bygger lokalen. Han måste helt klart uppdatera sitt Dio :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Horrocks
Inlägg: 381
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av Horrocks »

Hmm.. måste nog göra en inspektionsresa. Har ju bara med hörnan där biljardbordet står, så måste kolla exakt hur långt vattnet har nått. Blir det fler störtskurar så blir det kanske ett vattendiorama i slutändan.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av Stellan »

Johannes, när vattnet var som högst utanför så såg jag att vattenytan bara kom fram till soffgruppen, så du kommer nog undan med en hårsmån :)

Lågpunkt kan man säga. När vattnet sjunkit undan ser jag att brunnsgallret är placerat precis framför relingen, aningens tilltäppt av nedspolat junk och gräsklipp.
Stellan Schroeder Englund
hanfeh
Inlägg: 599
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Vädrad möteslokal

Inlägg av hanfeh »

Tog en tur till förrådet idag och tittade in i lokalen. Det var pölar på golvet men verkar inte ha varit en total katastrof med 0,5 m vatten i hela lokalen som man kunde befara när man såg Stellans bilder från utsidan. Sen vet man ju inte hur mycket skada även ett tunnare skikt med vatten kan orsaka på golvbeläggning och risk för mögel mm. Tyvärr lyckades jag inte ta bild in i lokalen då det bara blev reflexer. Vi kan bara avvakta och höra efter hur man bedömer läget. Helt klart så pågår åtgärder för att hantera situationen.
Bilagor
20210614_125614.jpg
20210614_125614.jpg (333.69 KiB) Visad 5105 gånger
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Skriv svar