Juni månads karantänbyggare
Juni månads karantänbyggare
Dags igen och reglerna är de vanliga:
En modell per inlägg, högst tre bilder per modell. På torsdag kl 20 kommer jag att starta omröstningen som sedan pågår till lördag, kl 23:59, varefter en vinnare koras.
En modell per inlägg, högst tre bilder per modell. På torsdag kl 20 kommer jag att starta omröstningen som sedan pågår till lördag, kl 23:59, varefter en vinnare koras.
Re: Juni månads karantänbyggare
1:72 kavallerister med hästar i tenn från WD Models i Wales!
Hawker Hunter Mk 56A, 20th Sqn Indian Air Force, 1971 Indo-Pakistan war. Revell 1/32. Skulle egentligen blivit en svensk J34, men insåg att det skulle bli för bökigt att konvertera FGA.9 till F4, så det fick bli en indisk istället.
CMP Chevrolet 15CWT truck, brittiskt utförande målad i Caunter scheme. Lätt modifierad framvagn för att få svängda hjul. Italeri 1/35.
Eduard 1/48 Fokker D VII Mag

Tarangus 1/48 SAAB S17BS

Jag har byggt mig en Messerschmitt Bf-109F-4/Trop från Trumpeter i skala 1/32. Visserligen anser de riktiga "Messerschmittarna" att den mest liknar en 109G-2, men den duger åt mig. Marseilles maskin från Nordafrika.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Jag har även fått ihop en Bristol Blenheim Mk 1F från Airfix i skala 1/48.
Olle Lindau
Trumpeter får även stå för en Västtysk Fairey Gannet AS Mk 4 i skala 1/72.
Olle Lindau
Sist för den här gången så bjuder jag på Edgley EA-7 Optica i skala 1/72 från Avis.
Har själv sett denna vackra skapelse flyga på Farnborough år 1980.
Har själv sett denna vackra skapelse flyga på Farnborough år 1980.
Olle Lindau