Stans Karantänbyggare december
-
Stans Karantänbyggare december
Kamrater!
Gör inlägg i denna tråd. En modell per inlägg, högst tre bilder per modell. På torsdag kl 20 kommer vi att starta omröstningen som sedan pågår till fredag, kl 23:59, varefter en vinnare koras.
Gör inlägg i denna tråd. En modell per inlägg, högst tre bilder per modell. På torsdag kl 20 kommer vi att starta omröstningen som sedan pågår till fredag, kl 23:59, varefter en vinnare koras.
Re: Stans Karantänbyggare december
Diorama: Yak-3 (Hasegawa och Zvezda 1:72)
Det här var min debut på 08-Open, kanske 2014, utom tävlan. Jag har bytt ut planen mot ett par någorlunda mer välbyggda.
Jag försökte i brådskan dölja limmet vid hjulen, men gjorde visst saken värre. Kameran ljuger som sagt aldrig.
Det här var min debut på 08-Open, kanske 2014, utom tävlan. Jag har bytt ut planen mot ett par någorlunda mer välbyggda.
Jag försökte i brådskan dölja limmet vid hjulen, men gjorde visst saken värre. Kameran ljuger som sagt aldrig.
- Bilagor
-
- 2 X Yak-3
- _DSC8439-vert.jpg (5.77 MiB) Visad 12228 gånger
Junkers Ju-87 Stuka: Airfix 1/48
Ah, jag kunde inte riktigt stoppa Stukan, öronmärkt för "Bent Wing Bonanza" (Jag har fö ytterligare en på arbetsbordet.)
Dels ville jag kratta hem en ytterligare en tvåpoängare, och dels, i ärlighetens namn, behöver jag endast EN Ju-87 för att klå Lasse Enfjord i utmaningen! Game On!
Ah, jag kunde inte riktigt stoppa Stukan, öronmärkt för "Bent Wing Bonanza" (Jag har fö ytterligare en på arbetsbordet.)
Dels ville jag kratta hem en ytterligare en tvåpoängare, och dels, i ärlighetens namn, behöver jag endast EN Ju-87 för att klå Lasse Enfjord i utmaningen! Game On!
Lite recycling av en Strv 103C, Trumpeter 1/35, samt ett par lätt irriterade golfare. Scratchade golfklubbor och golfbag.
Dodge WC 54 ambulans. Academy 1/72 lite uppgraderad med vindrutetorkare och glas till lyktor. Egentligen byggd till Korea-temat på Open.
Rolls Royce Armoured car 1914 pattern. Byggd med en av TE Lawrences, Lawrence of Arabia, bilar som förebild. Roden 1/35.
Airfix "old tool" Spitfire Mk.IXc 1/72
Var meningen att byggas "out of the box" som en jämförelse till den nyare modellen.
Hittade en del överblivet bland eftermarknadsdelarna som legat i över 20 år och bestämde mig för att använda dessa. Bl.a en cockpitinredning, huv och landningsställ. Dessutom ett par avgasrör och en propeller från skrotlådan.
Airfix "new(er) tool" Spitfire Mk.IXc 1/72
En gång i tiden hade jag planer att bygga tre olika old and new tools Airfix modeller till temaklassen på open.
Ett par Spitfire blev allt som inhandlades innan intresset försvann.
Det var trevligt att det var dekaler till samma pilot i bägge modellerna. Denna byggdes rakt ur lådan.
-
Meng Fokker Dr1, 1/32. Inga eftermarknadsdelar förutom riggtråd.
Flygplanet flögs av Lt. Rudolf Klimke, Jasta 27.
Anders E
Flygplanet flögs av Lt. Rudolf Klimke, Jasta 27.
Anders E
-
Hasegawa J-35F Draken, 1/48.
Delar från Aires, Eduard, Master och Quickboost. Anders E
Delar från Aires, Eduard, Master och Quickboost. Anders E