Privat byggmöte

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Privat byggmöte

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan,

Istället för att vara ute i de farliga UV-strålarna fick jag besök av IPMS Stockholms Vice ordförande Micke V för ett trevligt samkväm. Efter en byggsession med rikliga mängder kaffe samt en och annan öl så hade en lördag passerat. Kul att vara fler i bygghörnan som omväxling.. Micke V pysslade med nåt flygetyg med minimal ets samt sitt kommande Macbeth diorama och filade därför på riddare för fullt. Själv är jag på slutsträckan avseende mitt Yellowstone diorama och de sista figurerna är i princip färdiga :)

Får tacka Micke V för gott sällskap. Vi fick lite gjort iallafall :lol:

Sämre kan man tillbringa sin lördag...

Mvh Micke

Några få bilder:

Två ljuskygga tappra
Bild

Ser ni etsen?
Bild

Borra flagga kräver koncentration och begåvning (jag bortser från att MV bröt av mitt borr :lol: )
Bild

Yellowstone är för högt för de största plastbackarna. En adhoc lösning krävs :D
Bild
Senast redigerad av Lerxzt den 04 aug 2019, 12:04, redigerad totalt 1 gånger.
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Privat byggmöte

Inlägg av Stellan »

Nästa byggmöte jag inte inbjuds till tänker jag frånvara ifrån i ren protest. Då kan ni sitta där och lida i er sociala tvåsamhet. Om viceordföringen behagar utföra hembesök...anar jag en palatsrevolution och ett petande av Hans Höghet Högsta Hönset Himself framöver?

Det är trevligt med privata byggmöten, fortsätt så mina gossar.
Stellan Schroeder Englund
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Privat byggmöte

Inlägg av Lerxzt »

Vår ärevördige ledare behöver inte känna sig hotad. Vi är alltjämt hans humbla undersåtar. Du, gamle vise plastguru Stellan är så välkommen att närvara även fast du inte är inbjuden. Hobbyrummet huserar max 2, men det finns både kök och vardagsrum som kan husera upp minst 4-6 glada byggare till. Kanske man skulle ha en byggfest nån gång :D

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Privat byggmöte

Inlägg av Joakim Hultman »

Eventuella tankar på maktskifte besvaras med övertalning i form av luftvärnskanon.

Ser ut som om ni hade det väldigt trevligt i alla fall! :D
Skriv svar