Vem äger modellerna i förrådet?

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
kai
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Vem äger modellerna i förrådet?

Inlägg av kai »

Det finns ett antal omärkta flyttkartonger med modeller i Förrådet. Ägaren/Ägarna till dessa bör ge sig till känna snarast!
Prylar som privatpersoner vill ha i Förrådet ska lagras på de märkta hyllorna.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vem äger modellerna i förrådet?

Inlägg av Stellan »

Vi kan ha prova-på-bygge med dem?!
Stellan Schroeder Englund
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Vem äger modellerna i förrådet?

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag vill minnas att vi för några år sedan samlade in lite modeller med avsikten att donera till Barnsjukhuset på SÖS efter initiativ av en medlem. Om jag minns rätt så brast det på att barnen skulle behöva handledning eller översyn.

Kan det vara dessa som finns kvar i förrådet?
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
kai
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Vem äger modellerna i förrådet?

Inlägg av kai »

Vi gjorde en insamling som via C4 gick till ett sjukhus söderöver, så de är borta för längesen.
Det här är modeller som dykt upp i förrådet under våren. Föreningen har haft en à två lådor med modeller för barnpriser, men det här är fler än så och jag lyckas inte skilja på vad som är föreningens och vad som tillhör enskilda medlemmar.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vem äger modellerna i förrådet?

Inlägg av Stellan »

Nyfiken i en strut gick ned och kollade i flyttlådorna jag tror att ni menar. Det är en handfull flyttkartonger som har många fina modeller av vitt skilda fabrikat, skalor och förebilder. Verkar finnas en hel modellverkstad i kartongerna med både UL-tvätt, verktyg, scratchmaterial och vätskor mm. Någon måste ju veta om det givits något begränsat tillstånd att förvara hela härligheten i förrådet under någon begränsad tid eller så?
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar