Airfix gamla Defiant

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Airfix gamla Defiant

Inlägg av olindau »

Han heter von Stahlhein.
Har för mig han dök upp i Biggles flyger österut.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Airfix gamla Defiant

Inlägg av Andre B. »

Så var det ja. Och von Zoyten i Biggles i öknen?

Tänk, kändes lite som att forumet somnat ihop under julhelgerna och så sätter Björn B. ihop en gammal Defiant och forumet formligen exploderar... *s*

Såg trevlig ut den där Defianten annars Björn. Ser fram mot nästa som nämnt!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Airfix gamla Defiant

Inlägg av Mats Averkvist »

Erich von Stalhein!
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Airfix gamla Defiant

Inlägg av Mats Averkvist »

Jo, jag har för länge sedan påbörjat en gammal Airfix Defiant, fast jag har bytt ut den dåliga nosen mot en bättre i resin. Minns att jag håller på att scratcha nya hjulbrunnar. Den kommer att bli en Bigglesmaskin med ökenkamuflage.
Så har jag en Bf 109F som skall bli von Zoytons blånosade maskin och så förstås en Spitfire mk. Va som Biggles kärra. Också den i ökenkamuflage förstås.. Detta blir ett oas-diorama!
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Airfix gamla Defiant

Inlägg av Micke A »

Trevligt bygge Björn! Fick vibbar från min ungdomstid ( länge sedan... ;) ) då jag med nöje byggde Defianten.

Micke A
Skriv svar