Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Jag har blivit adlad! Sid 18.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av Ulf Lundberg »

magnusf skrev: 23 nov 2018, 10:12 Mäktigt Ulf!

Det som är häftigast är att slutresultatet blir bättre än om du startat med en byggsats, allt känns lite skarpare, tunnare och skalenligare. Jag har följt med stort intresse!

Hälsningar

Magnus
Helt klart. När jag ställer mina två scratchbyggen bredvid mina två byggsatsbyggen av italienare är de två scratchbyggena bättre.
Hörnen är skarpare, ytor planare, relingar har riktigare tjocklek osv. Å andra sidan har modellen en massa småskavanker som byggsatsbyggen inta har, men de märks inte bland alla detaljer, rigg och målning.
Uffe
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av Urban Gardini »

Fantastiskt resultat!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag har härmed den stora äran och glädjen att kunna meddela, att jag idag, med särskilt beridet sändebud från Rom, fick följande meddelande:

”Som Tack och Erkänsla för edra oförtrötterliga och med Framgång krönta ansträngningar att framhäva den Kungliga Italienska Flottans Ära och Berömmelse, dubbar Vi eder härmed till Riddare af den Gyllene Skrofvplåten.

Viktor Immanuel IV
Konung av Italien”


Strax efter att jag fått meddelandet, medan den uttmattade kuriren fortfarande vilade ut efter den ansträngande ritten och hästen betade på gården ringde Vicke själv och sa:

-Tjena Uffe!
Öh, vafan, om min jobbarpolare Kalle XIV av Svedala blivit riddare av det gyllene skinnet ba' fö' att 'an klipper av lite sidenband då och då, är det föfan inte mer än rätt och riktigt att du, som bygger sjyssta modellbåtar, blir Riddare af den Gyllene Skrofvplåten.

-Tack ers Majestät, sade jag.

-De e lugnt, sa Vicke.

Min fullständiga titel är numera alltså

Fåtöljamiral öfver de Tolv Hafven,
Riddare af den Gyllene Skrofvplåten.

Uffe

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gyllene_skinnets_orden
Enzo
Inlägg: 33
Blev medlem: 08 nov 2012, 21:55
Namn: Krister Sjöström
Ort: Malmö

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Jag har blivit adlad! Sid 18.

Inlägg av Enzo »

Det är sånt här som får mig att vilja sälja alla modeller och börja med en ny hobby. Det är inte lönt att försöka komma i närheten.

Fantastiskt bygge


Krister
Blankt är fint
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Jag har blivit adlad! Sid 18.

Inlägg av tiking »

Du är en fantastiskt scratchbyggare.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
Skriv svar