Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Jag har blivit adlad! Sid 18.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. J-vla kabelrullar! Sid 16.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Stellan skrev: 20 nov 2018, 23:38 Förutom att du virat kabeln åt fel håll på rullen så ser de bra ut.

Sssccchhhh!
Säg inget till domarna.
Uffe
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. J-vla kabelrullar! Sid 16.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Idag blev hon klar, nästan i alla fall skulle det visa sig. När jag tittar på fotona, hittar jag en massa mer ställen som måste bättringsmålas.
De senaste dagarna har handlat mycket om att rätta till skavanker och bättringsmåla, så glädjen att färdigställa en modell har inte riktigt varit där.
Men medan jag fotade modellen kom den så smått. Jag började inse, att jag faktiskt byggt allt det här själv med plasticard, metalltråd, metallrör och delar ur reservdelslådan.
Nog snack.
Här är hon. Den italienska flottans lätta kryssare Emanuele Filiberto Duca d'Aosta!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

För första gången har jag bokfört antal arbetade byggtimmar.
Det tog 405 timmar att bygga modellen.
Bygget pågick i elva månader med ett två månaders påtvingat uppehåll, då jag var i Stockholm.

Här mina båda scratchbyggen intill varandra: Duca d'Aosta och Saetta.

Bild

Slutligen hela min italienska eskader.
Fr.v.t.h. Roma, Pola, Duca d'Aosta och Saetta.

På återseende,
Uffe
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av F Porsche »

Helt otroligt, kort sagt fantastiskt.
Tack för alla uppdateringar, det har varit otroligt intressant att följa.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av Stellan »

Stående ovationer!

Scratcha en flygplanskryssare nu, kanske? Vackra linjer, konstiga manicker och en massa balla detaljer.
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av Lennart 12 »

Fantastiskt vackert, och ett strålande hantverk ! //Lennart
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av Anders.Edblad »

Alltid intressant/lärorikt att följa dina byggtrådar och resultatet är i en klass för sig.

Anders E
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av Proosen »

The Ship whisperer strikes again!
Ett mål värt resan utan tvivel, tack för en makalös trip!
Det är alltid trevligt att följa dina byggen från ax till limpa och det här är extra imponerande.

/Niclas
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av magnusf »

Mäktigt Ulf!

Det som är häftigast är att slutresultatet blir bättre än om du startat med en byggsats, allt känns lite skarpare, tunnare och skalenligare. Jag har följt med stort intresse!

Hälsningar

Magnus
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Färdig! Sid 17.

Inlägg av Gabriel »

Magiskt!
När man ser slutresultatet är det omöjligt att tänka sig den vita plastklump som det hela började med. Scratchbygge utan dess like, helt klart!

/Gabriel
Skriv svar