Modellbygget är på utdöende?

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax
Inlägg: 904
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Modellbygget är på utdöende?

Inlägg av Lurifax »

Helt underbart att se alla dessa fantastiska bokslut. Jag har bara kommenterat några få. Det betyder inte att jag inte beundrat de övriga. Det är genomgående hög kvalitet och hög produktionstakt. (Nåja .. det finns väl undantag bland dem som hellre såsar omkring med lådorna än bygger, ingen nämnd ingen glömd ... :D )

Och så finns det dem som säger att modellbygget är på utdöende! :lol:

Själv ska jag ta mig i kragen och försöka få klart TVÅ modeller 2018! Jag vet att det är att spänna bågen till det yttersta men ibland måste man våga utmana sig själ, satsa mot grästopparna ... osv ... osv ...
holst

CU@C4
sala
Inlägg: 35
Blev medlem: 27 sep 2015, 19:29
Namn: Gunnar Fristedt

Re: Modellbygget är på utdöende?

Inlägg av sala »

Absolut inte, senaste C-4 alla dessa tatuerade med diverse metallskrot som bygger och målar konstiga figurer. En del har väl fortfarande studiebidrag, Däremot modelljärnväg är en utdöende hobby, Jag är med på olika träffar och få bygger och medelåldern är mycket hög.Jag har en tågkompis som bara är 48 år och betraktas som juniormedlem.
Gunnar Fristedt i Strömsnäs
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: Modellbygget är på utdöende?

Inlägg av F Porsche »

Nej är nog svaret, Wentzells säljer bra med 1/35 pansar, mht att butiker bara är toppen på isberget i dag limmas det nog rätt mycket i Stockholm.
Jag tror att många bygger utan att göra något väsen av sig.
Alla dokumentärer på TV bidrar också.
Kort sagt, mörkertalet är stort.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Modellbygget är på utdöende?

Inlägg av Andre B. »

Med tanke på priset på lok, vagnar och växlar så är jag inte förvånad över att MJ-hobbyn dör ut. Bara priset på lok och växlar i skala N gör att man vänder sig om och tittar efter något annat istället. Även husen är många gånger orimligt dyra...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar