Även jag fick till några modeller 2017!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av Micke A »

Ja, trots mitt lite negativa inlägg tidigare där jag visade alla byggen som stannat av så fick jag även klart några! :(
Först ut var Tamiyas AMX-13 , en enkel och snabbbyggd modell som jag färdigställde under jul och nyår.

Bild

Bild

Därefter så blev en ASU-85 från Trumpeten nästa på bordet.

Bild

Bild

Så styrde en rysk torpedbåt G-5 från Merit in i samlingen.... ;)

Bild

Med besättning och allt!
Bild

En liten italiensk stabsbil Topolino i Libyen är aldrig fel.

Bild

Bild

Bytte till några ovanliga byggen.... :?

En P-47 Thunderbolt från Hasegawa.... i "äggande" form.... :D

Bild

Bild

Tiger I från Meng Toons.

Bild

Bild

En KV-2 även den från Meng.

Bild

Bild

Nån stans under året så klämde jag även in en märklig vagn från Dragon, deras M6A1 i Black Label serien. Ser lite futuristisk ut tycker jag! ;)

Bild

Bild

Sent på hösten så rullade till slut Hobby Boss M35 (ADGZ-Daimler) av produktionslinan. Ett gammalt önskeobjekt pga dess knasiga form. :)

Bild

Bild
Senast redigerad av Micke A den 04 jan 2018, 21:39, redigerad totalt 1 gånger.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av Lerxzt »

En inte så liten produktion Micke.. Amx:en gillas för allt franskt är bra :D Torpedbåten är riktigt fin.. Hoppas jag får se den på någon utställning framöver :) Topolinon får också beröm då du faktiskt, till skillnad mot mig, har färdigställt denna ömtåliga och fragila lilla sak (antar det är Broncos).

Bra bokslut!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av John Lindbom »

Snygg samling, synd att det inte blev fler.

Med vänlig hälsning: John
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av Anders.Edblad »

Nio färdiga modeller är väl inte dåligt!
Den där Ryska torpedbåten ser mer ut som en ubåt än en torpedbåt.

Anders E
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av Joakim Hultman »

Det blev en riktigt fin samling, med en del ovanliga och intressanta objekt! Jag gillar i synnerhet den sovjetiska torpedbåten.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av magnusf »

Torpedbåten är läcker både som förebild och modell, det är alltid häftigt med saker som inte ser ut som vanligt! AMX-en är en favoritvagn, det jag inte begriper är varför Tamiya (som ju rätt ofta gör link-and-length-band) envisas med "gummiband" till den här, lite synd. Men du fick till den fint!

I övrigt så är knubbisarna, oavsett om de har vingar eller larvfötter coola och M6:an är fascinerande. Pansarbilen: ingen kommentar :) !

Hälsningar

Magnus
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av F Porsche »

ASUn och M35:an gillar jag, ASUn känns flagad och rysk i färgen.
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av Lurifax »

G-5:an är supercool. Likaså ASU-85:an.
De andra är såklart också kul men jag tycker att G-5 sticker ut. Coolt med besättningen också. jag har för med att du konverterade figurerna att passa?

Men du borde göra något åt vitbalansen ... :geek:
holst

CU@C4
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av Lurifax »

magnusf skrev:AMX-en är en favoritvagn, det jag inte begriper är varför Tamiya (som ju rätt ofta gör link-and-length-band) envisas med "gummiband" till den här, lite synd. Men du fick till den fint!
Det har ju gnällts och gnölats över länk-och-längd-banden från olika håll. De är fula, kassa, knasiga, inflexibla om man vill köra i gropa eller järnvägsräls etc. jag vet, för jag har varit en av de gnälliga. :roll:

Kanske har Tamiya lyssnat på kritiken från bl a mig ...

... och det ångrar jag bittert. Jag byggde Tamiyas Jagdtiger för några år sedan med deras länk-o-längd och de är de i särklass bästa band jag byggt. Perfekt passform och ser mycket bra ut. Perfekt häng och omöjliga att misslyckas med. Och sparar oceaner av tid. Om man nu MÅSTE bygga järnvägsövergångar kan man ju köpa länk-för-länk-band. Men hur många bygger sånt?

Jag hoppas Tamiya går tillbaka till länk-o-längdband igen.
holst

CU@C4
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Även jag fick till några modeller 2017!

Inlägg av Micke A »

Tack för alla glada tillrop!

Ja, torpedbåten är nog min egen favorit! Figurerna är två matroser från MIG och han i tornet kommer från Evolution. Alla utan några krångliga konverteringar. Sannolikheten att den dyker upp på en tävling är nog rätt liten..... har tävlat och ställt ut sedan 80-talet.... ;) Så nu får ni ungdomar ta över! :D

ASU-n var även den kul med typiskt kalla-kriget känsla.

Allt fransk är så där bara ... franskt, ofta lite knasigt och håller med om banden.... :)

Visst är Topolinon från Bronco och så där Bronco-fragil som du skriver... Hjulen var ett h-vete att få att hålla fast på axlarna....

Vitbalans- kan man äta det? Min kamera är uråldrig och jag har inte lyckats få till nån rimlig inställning.... Modellbyggare - ej fotograf ;)

Några av bilderna är även tagna med mobilkameran och där är det samma sak :(

Har ett litet mål att detta år få åtminstone en gammal surdeg och avsomnad modell färdigställd varannan månad. Allt under förutsättning att det inte fortsätter att ramla in så mycket nytt o kul som det gångna året. :D

Micke A
Skriv svar