Bokslut från varvet 2017.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av Ulf Lundberg »

I år blev bara tre modeller färdiga.
En konkurrerande hobby, snickeri, är en del av orsaken till detta.

Byggåret började med att jag fick klar Mirages HMS Zinnia.

Bild

Bild

En trevlig byggsats som jag byggde i huvudsak rätt ur lådan och detaljerade med White Ensign utmärkta etssats.

Därpå följde BobbyBoss Dunkerque.

Bild

Bild

Även den en mycket trevlig byggsats, även om fartygsbåtarna och flygbåten krävde en del extra jobb.
Nuvarande numret av Allt om Hobby innehåller en rejäl artikel om bygget. Jag passar på tillfället att göra reklam för den nyuppståndna tidskriften.

Slutligen blev min Wellington med basplatta just klar.

Bild

Bild

Detta var min "Stekpanneutmaning", som även togs upp av Daniel_A. En kul utmaning, som ledde till att två gamla hyllvärmare omvandlades till klart anständiga modeller.

Dessutom deltog jag i sex stora modellevenemang i fyra länder.

Gott Nytt Byggår 2018!
Uffe
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av denstore »

Kanske ”bara” tre, men väldigt snygga!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av Joakim Hultman »

Kvalité framför kvantitet, helt enkelt! Och trots storslagenheten hos Dunkerque, så tilltalas jag nog mest av HMS Zinnia. :)
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av Micke A »

Inte "bara" tre utan tre mycket bra! ;)

Micke A
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av Stefan S »

imponerande byggen!

Stefan
Johan_Röd
Inlägg: 516
Blev medlem: 27 jan 2012, 18:38

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av Johan_Röd »

De här modellerna kan du vara stolt över.
En fin prestation, Ulf!

M v h Tor
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av magnusf »

Tycker Zinnia är hur skön som helst! Camot med det gröna och dess allmänna knubbighet och plottrighet tilltalar! Sedan är givetvis Dunkerque magnifik, du kan dina saker när det kommer till slagskepp. Och allt som åker runt med en Loire 130 uppskattas givetvis lite extra av mig :) ! Till slut: snyggt gjort att rädda livet på din Wellington, trots en inte alltför generös tidplan :) !

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av Anders.Edblad »

Fina modeller allihop.
Jag såg Dunkerque i Malmö ett imponerande bygge. Dessutom ett väldigt bra byggreportage i Allt om Hobby.
Kul med din Wellington som trots snäv tidsplanering blev färdig i tid.

Anders E
Gabriel
Inlägg: 649
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av Gabriel »

Mäktigt! Dunkerque imponerar stort och förtjänar verkligen den långa artikeln i AoH! Din Wellington står sig också mycket bra, trots en korta tidsmarginalen! Rutmönstret på vingarna ser så otroligt snyggt ut, det höjer intrycket rejält.

/Gabriel
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Bokslut från varvet 2017.

Inlägg av Nicklas Karlén »

Mina sjöerfarenheter sträcker sig till att vara "hopp i land kalle" på väldigt små plastbåtar och en misslyckad kurs i att lära mig segla optimist jolle.

Dunkerque är i mitt tycke helt magisk att kika på. Jag håller tummarna för att jag någon gång ska på se en rad brittiska slagskepp i från ditt varv. Tänk dig HMS Hood, HMS King George V, HMS Repulse and so on.
Britannia rules the waves.

Nicklas
Senast redigerad av Nicklas Karlén den 02 jan 2018, 22:16, redigerad totalt 1 gånger.
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Skriv svar