Klart 2017.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Klart 2017.

Inlägg av Anders.Edblad »

"Målet för i år är att bygga fyra modeller"
Så skrev jag i förra årets bokslut och har faktiskt blivit klar med fler modeller.

Bulldog.
Bild

Ännu en Bulldog.
Bild

Malta Spitfire.
Bild

En "fungerande" motor från Airfix med ljud och blinkande ljusdioder. Fick den i present, alltid kul att få presenter särskilt
modeller som gör att man bygger annorlunda grejer. Den passade dessutom bra i C4 klass Blixt och dunder.
Bild

Nautilus.
Bild

J-21 Prototyp.
Bild

En lågflygande Lansen. Marschfarten var 600km/tim lägsta flyghöjd 10meter över vatten och 20meter över land!
Bild

Anders E
Pelle F
Inlägg: 281
Blev medlem: 27 aug 2013, 16:23
Namn: Pelle
Ort: Norrköping

Re: Klart 2017.

Inlägg av Pelle F »

Superfina! Vilken schysst rörelseeffekt i vattnet också. Smart gjort.
/Pelle
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3654
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Klart 2017.

Inlägg av magnusf »

Även här var det "diverse" även om man kan spana ett solklart Bulldog-tema :) ! Bulldogarna gör mig extra glad som uppväxt med dem under 80-talet. 21-prototypen är väldigt fin i all sin skenbara enkelhet och Lansen är jag precis som Pelle impad av, det "känns rätt" vilket det inte brukar göra med flygande modeller. Nautilus är spektakulär, kul att du byggde den!

Hälsningar

Magnus
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Klart 2017.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt bokslut.
Jag såg modellerna i Malmö och de är minst lika bra i verkligheten som på bild.

Uffe
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Klart 2017.

Inlägg av Micke A »

Gillar speciellt Lansen över vattnet! Såg dem i Malmö och den var lika bra live... Nautilus var också kul!

Micke A
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Klart 2017.

Inlägg av Lerxzt »

Mycket fint bokslut! Älskar Nautilus och vatteneffekten är superb :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Klart 2017.

Inlägg av Joakim Hultman »

Visst är det samma Nautilus som ställdes ut på Open i år? Helfräck modell, som jag beundrade.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Klart 2017.

Inlägg av Anders.Edblad »

Tack för trevliga kommentarer.
Joakim, ja det är samma modell. Om jag haft mer tid så hade jag byggt in belysning i den nu ser man inte något inredningen. Kul att du gillar den.

Så här gjorde jag vatteneffekten till Lansen. Jag utgick från den här bilden som jag hittade på nätet.
Bild
Jag tog bort kanoten i ett bildprogram då blev det så här.
Bild
Jag printade ut tre A3 ark som jag tejpade ihop och la på ett bord. Sen drog jag mobiltelefonen över papperet samtidigt som jag tog bilder då blev det så här.
Bild
Det är den bilden som jag använt som underlag till planet. Jag pratade med en Pilot som sa att när man flyger lågt över vatten så blir det nästan svartvitt, bilden jag använt är helt obearbetad.
Lansen med sina bakåtsvepta vingar passar bra som "flygande" modell.

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3654
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Klart 2017.

Inlägg av magnusf »

Anders! Att du gjort basen själv gör det bara ännu fräckare, dessutom trickfilmat utan Photoshop! Själv hade jag antagligen klippt in Svante Grundbergs rollfigur i kanoten från Göta Kanal, risken är att det upplevts som lite farsartat kanske :) ...

Hälsningar

Magnus
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Klart 2017.

Inlägg av Gabriel »

Väldigt fin samling. Jag kan inte annorlunda än att stämma in i hyllingskören för din Lansen, basen gör så mycket för helheten!

/Gabriel
Skriv svar