GWH 1/48 F-15D Eagle

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: GWH 1/48 F-15D Eagle

Inlägg av Gabriel »

Mycket imponerande, du har ett riktigt öga för detaljer.

/Gabriel
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

Re: GWH 1/48 F-15D Eagle

Inlägg av Jon MW »

Tack

Börjar bli dags för en sista uppdatering av den här. Det gick lite fort när jag började måla och jag glömde bort att ta bilder..

Jag började med ett lager UMP svart primer och la sen ett lager Gunze GX2 blank svart över de paneler som ska va metallrena. För metallen använde jag AK Xtreme metals dark aluminium och pale burnt metal. Metall delarna maskades sen och resten målades med MR Paints FS36375, la färgen i flera mottlade lager tills hela planet va täckt.

Bild

Enligt instruktionerna ska den mörkare färgen va FS36320. Jag gillade inte hur MR Paints version såg ut, tycker den är för ljus och för nära den ljus gråa färgen. Så jag blandade den med ett par droppar RLM 24 blå för att göra den lite mörkare och blåare.

Bild

När de va torrt gick jag över allt igen med något ljusare blandningar av båda färgerna för att bleka delar av panelerna. nästa steg va dekalerna, de är ok men har en hel del bärfilm och kräver ganska många omgångar med Micro Sol för att lägga sig.

Bild

Skottet till radarn och elektronik utrymmena målades i en mix av Mr Hobby blå, grön oce en droppe metallic blå och grön. För vädringen använde jag UMP dark dirt wash direkt över den halvmatta färgen, större delen av washen slipades sen bort med en polersticka. La sen till en mörk grå-brun olje wash/filter för att få lite mer smuts och rinningar.

Sista delarna va att sätta dit landningställen, satte även dit ett par remove before flight lappar från Eduard och gjorde FOD skydd av lite plasticard.

Bild

Kommer lite mer bilder senare.
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

Re: GWH 1/48 F-15D Eagle

Inlägg av Jon MW »

Så va den klar.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Horrocks
Inlägg: 383
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: GWH 1/48 F-15D Eagle

Inlägg av Horrocks »

Imponerande detaljering och finish!
Skriv svar