Allez Les Bleus

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
mivan
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 maj 2016, 08:42
Namn: Mikael Vannestam

Allez Les Bleus

Inlägg av mivan »

Bild
Nu är alla franska wwi infanterister monterade, nu återstår målning av 28 fransoser, basplatta, och eventuellt kavalleri!
Ett idiotprojekt i 1/72! (Figurerna från WD Models)
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av magnusf »

Idiotprojekt ska uppmuntras, vackert Mikael! Utan sådant vore världen ett tråkigare ställe.

Dagens tips: försök aktivt variera färgerna på uniformerna. För ett tag sedan så var det ett herrejössesdiorama på Armorama med MASSOR av figurer och de var riktigt bra målade MEN det störde mig något väldigt att de var i exakt samma färg trots skuggor, högdagrar och vädring... Tror det är lättare att få det att se rätt ut om man varierar lite från början, blir det för mycket så är det lättare att tona ner än att i efterhand försöka skrämma upp skillnaderna!

Hälsningar

Magnus
mivan
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 maj 2016, 08:42
Namn: Mikael Vannestam

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av mivan »

Tack för tipset, jag ska ha färgvariation i åtanke!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av Joakim Hultman »

Mäktigt!
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av Andre B. »

WD models? Det är alltså figurer lite typ Hasegawa och Fujimi som får limmas ihop. Inte helgjutna som Zwezda, Italeri och Airfix? Eller är det så att jag missat dem för att jag mest håller på med figurer med förebilder från Napoleontiden?
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av Micke A »

Spännande! Kikade på deras hemsida och där fanns det mycket intressant!

Micke A
jag vill inte halka in på 1/2 skalan igen , vill inte , vill inte .... men snygga grejor :D
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av Lerxzt »

Mycket spännande.. Ser fram emot hur detta växer fram! Skall följas! :)

@Micke A - 1/2 skalan Micke?? Du måste ha en stor vitrin :D :D
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av Micke A »

Nja, ibland slinter fingret... 1/72 ska det va förstås...

Micke A
mivan
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 maj 2016, 08:42
Namn: Mikael Vannestam

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av mivan »

Andre B. skrev:WD models? Det är alltså figurer lite typ Hasegawa och Fujimi som får limmas ihop. Inte helgjutna som Zwezda, Italeri och Airfix? Eller är det så att jag missat dem för att jag mest håller på med figurer med förebilder från Napoleontiden?
Vänligast / André
Ja, det stämmer! Huvud, och viss mån armar av resin att limma samman
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Allez Les Bleus

Inlägg av Andre B. »

Skriv gärna ett mail till Plastic Soldier Review och berätta om de där figurerna. De skulle nog uppskatta det. De har nämnt liknande figurer tidigare men då från en fransk tillverkare. WD verkar ha höjt kvalitén avsevärt...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar